Avatar billede Droa Seniormester
17. december 2010 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Screen command

Jeg har lavet et program i simpel C kode, som lave nogen små ting i ny og næ.. jeg køre det igennem screen -d -m

for lige og tjekke hvordan det går med programmet, ville jeg gerne lige attache programmet med screen -r.. dog betyder det jeg ikke kan få det detached igen? eller kan man godt det?

mange tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. december 2010 - 12:42 #1
Kig på en af flg.:

      -d -r  Reattach a session and if necessary detach it first.

      -d -R  Reattach a session and if necessary detach or even create it first.

      -d -RR  Reattach a session and if necessary detach or create it. Use the first
              session if more than one session is available.

      -D -r  Reattach a session. If necessary detach and logout remotely first.

      -D -R  Attach  here  and  now. In detail this means: If a session is running,
              then reattach. If necessary detach and logout remotely first.  If  it
              was  not  running  create it and notify the user. This is the author's
              favorite.

      -D -RR  Attach here and now. Whatever that means, just do it.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. december 2010 - 12:43 #2
Hov. Detach:

-d|-D [pid.tty.host]
            does not start screen, but detaches the elsewhere running screen session.
            It has the same effect as typing "C-a d" from screen's controlling termi-
            nal. -D is the equivalent to the power detach key.  If no session can  be
            detached,  this  option  is ignored. In combination with the -r/-R option
            more powerful effects can be achieved:
Avatar billede Droa Seniormester
17. december 2010 - 12:47 #3
takker :)