Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
15. december 2010 - 15:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL vælg enheder før og efter

Hej,

Jeg har et leaderboard, hvorfra jeg henter én bruger, A, ud. Når A er hentet, vil jeg gerne hente de 30, som ligger over og de 30 som ligger under A.

Databasen gemmer kun brugerens navn, deres køn og deres rating. Den skal altså hente A ud, hvorefter den finder de 30 som ligger under og over A - men har samme køn.

Kan dette gøres med en simpel MySQL forespørgsel, eller skal jeg godt nok til at smide alle ind i et array og vælge dem ud derfra? Det vil være meget ressourcekrævende, tror jeg.

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
15. december 2010 - 15:14 #1
Faktisk er det nok for mig at hente en tilfældig mængde på 61 ud. Det kan derfor gøres sådan her.

$connect_user_num = mysql_query("SELECT id FROM user WHERE sex = 'female'");
$num = mysql_num_rows($connect_user_num);

$i = 1;
$connect_user = mysql_query("SELECT * FROM user WHERE sex = 'female' ORDER BY rating,RAND() LIMIT " . rand(0,$num) . ",61");
while($user = mysql_fetch_array($connect_user)) {
    echo $i . '. ' . $user['name'] . ' (' . round($user['rating']) . ')<br />';
    $i++;
}
Avatar billede majbom Novice
15. december 2010 - 19:15 #2
hvis du fik løst din opgave, så husk at lukke spørgsmålet...
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
15. december 2010 - 20:09 #3
Hov ja, undskyld!