Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 11:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ftp upload af fil

hej,
Jeg vil gerne kunne uploade en fil i mit php script. Jeg har gjort flg:
$fp = fopen (\"ftp://login:password@www.min_url.dk.www.min_url.dk/$filename\", \"wb\");
fwrite($fp,$code);
fclose ($fp);

Men jeg får nogle warnings og filen bliver ikke skabt eller ændret. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 11:56 #1
øhh, systemet ændrer åbenbart automatisk i teksten, det er kun teksten efter \"_blank\"> jeg har skrevet
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:19 #2
ok, til dem der læser dette:
Hvis man via post metoden vil uploade en fil skal man huske at enctype=\\\"multipart/form-data\\\" skal sættes. Ydermere syntes det som om der er en fejl når man vil ændre en fil der allerede eksisterer. Dette kan omgås ved først at læse den, dernæst slette den, og så oprette den igen med de ændringer man har foretaget.
God fornøjelse!
Avatar billede dagblad Nybegynder
27. juli 2001 - 12:19 #3
Da jeg skulle overføre filer fra en FTP server skulle jeg skrive flg i URL:

ftp.adresse.dk/mappe/" target="_blank">ftp://usernavn:password@ftp.adresse.dk/mappe/

jeg ved ikke om det har noget med det at gøre - du har ikke \"usernavn\" med?

/finn
Avatar billede dagblad Nybegynder
27. juli 2001 - 12:22 #4
Der bliver altså lavet helt om på det jeg skriver:

\" TARGET=\"_blank\"> har jeg ikke skrevet og der mangler et @ efter mappe/
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:22 #5
jeg har også ændret det til hvad du har skrevet og det virker fint når jeg vil læse en fil og oprette en ny fil, problemet opstår bare når du vil skrive til en fil som allerede eksisterer.
Avatar billede dagblad Nybegynder
27. juli 2001 - 12:24 #6
ja det har du ret i - det kan jeg heller ikke - men der omdøber jeg filen på modtagerens FTP først
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:39 #7
ved du hvordan man sletter en fil på en server?
Avatar billede dagblad Nybegynder
27. juli 2001 - 12:42 #8
jeg prøver igen:

Manuelt: som regel virker det at trykke på Del tasten

programmæssig: Nix
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:47 #9
det er via php jeg skal have filen slettet. Jeg har prøvet unlink, men det kan jeg ikke helt få til at virke, så har jeg prøvet:
$fp = ftp_connect(\"ftp.server.com\");
$login = ftp_login ($fp, \"user\", \"password\");
ftp_delete ($fp, $FileName);
ftp_quit($fp);

men den serveren kalder ftp_connect for en edefineret funktion.
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:47 #10
udefineret
Avatar billede appel Novice
27. juli 2001 - 12:48 #11
er der nogen derude der har kendskab til hvorledes unlink funktionen bruges ????? 30 point står på højkant!!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. juli 2001 - 02:03 #12
unlink(dinfil);
eller er det unlink(\'dinfil\');
en af dem