Avatar billede triple-x Nybegynder
14. december 2010 - 20:08 Der er 3 kommentarer

Dropdown der fremkalder flere dropdowns

Hej,

Jeg har brug for et lille js script der kan vise flere dropdownbokse.

Eksempel:

Dropdown1(antal)
options: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Hvis der vælges 4 i dropdown1 så skal scriptet vise yderligere 4 dropdowns i en div(indholdet i disse dropdowns skal være identisk i alle fire men forskellig fra dropdown1)

Vælges der 2 skal der komme 2 dropdowns frem og så videre.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet men har ikke fundet en løsning endnu, jeg har samtidig prøvet at kigge lidt på hvordan andre sites gør det som bruger nogenlunde samme funktion men jeg synes ikke jeg kan få det til at virke.

Håber der sidder en JS haj der kan hjælpe mig.
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. december 2010 - 20:28 #1
nu er jeg ikke lige den største javascript haj, men håber at dette muligvis kan hjælpe dig lidt på vej.

<script>
function createdropdown(times, id)
{
i = 1;
while (i <= times) {
old = document.getElementById('para').innerHTML;
new = old + "<select id="+ id +"><option>hej hej<option></select>";
document.getElementById('newboxes').innerHTML = new;
i++;
}
]
</script>
</head>
<body>
<select id="box1"><option onclick="java script: createdropdown(1, box1);">1</option><option onclick="java script: createdropdown(2, box1);">2</option></select>
<div id="newboxes">Nye bokse skulle komme her</div>
</body>

Dette er ikke testet, og sikkert heller ikke helt den måde du laver en select box på i javascript, men det skulle gerne give dig en ide til hvordan det gøres.
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. december 2010 - 19:17 #2
Hej,

Det virke desværre ikke helt, og det ser ud til fejlen netop ligger der hvor du selv påpeger det. Nemlig den måde at laver selectboksen i javascript.

Desværre har jeg heller ikke selv nogen god ide til hvordan det skal laves. Har du mon andre forslag?

Alternativt kunne man lave en løsning hvor hver ekstra dropdown ligger i en div med display:none og så via js aktiveres.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. januar 2011 - 12:12 #3
Det virker desværre stadig ikke helt efter hensigten.

Er der andre der har noget input? Eller kan du hjælpe mig videre DGudiksen