Avatar billede mensbasic Nybegynder
14. december 2010 - 10:01 Der er 3 kommentarer

CSS udfordring

Hej.

Jeg er ikke helt klar over om mit spørgsmål kom i rette kategori,  men det går på CSS - tror jeg nok (jeg er ikke knivskarp, men kan til husbehov)

Jeg har en webshop som kører på en std. skabelon, med begrænsede muligheder, men via egen CSS har jeg allligvel for at kunne præge disignet til en vis grad.

Jeg har fået den ide at jeg gerne vil flytte min simple søgeformular, - det "skin" jeg har valgt ligger den i topmenuen - men jeg vil gerne have den højere op - toprammen/banneret.. Det kan jeg også godt -og har gjort det med følgende:

.SearchPage_TD{
position:absolute;
right: 150px;
top: 25px;
z-index: 500;
}

MEN - det der sker ved, hvis man har en anden opløsning end min, eller minimerer vinduet eller skifter zoom-niveau i browseren så "flyver" søgeformularen rundt - og det er jo ikke meningen.. Såvidt jeg kan forstå så mangler den et "relative" element at forholde sig til.. - Eller noget andet.. Er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan gøre?
ændrer jeg ovenstående "absolute" til relative, - så hopper formularen bare "hjem" i topmenuen, -og det var heller ikke meningen jo..
Jeg kunne også godt tænke mig, at gøre den mere aflang, samt indsætte en "default værdi" som feks. "Søg produkt" - nogen forslag til hvordan det kan/skal gøres?

Se det hele her: Herretøj på nettet

På forhånd 1000 tak for hjælpen

vh/ Ulrik
Avatar billede The_Buzz Novice
14. december 2010 - 10:57 #1
Dit søge ikon (lup) er placeret korrekt.
Hvis du så placerer din SearchPage_TD felt RELATIVE istedet for absolute burde du kunne gøre det i forhold til luppen - f.eks:

.SearchPage_TD{
position:relative;
right: 150px;
top: 5px;
z-index: 500;
}
Avatar billede mensbasic Nybegynder
14. december 2010 - 11:05 #2
Desværre - som jeg skrev - såsnart jeg indsætter noget med relative i koden så "hopper" søgerammen "hjem" i topmenuen...:O
Avatar billede zips Juniormester
14. december 2010 - 15:50 #3
Uden en valid Doctype er det held at få det til at virke, så start med den.
Læs her http://www.eksperten.dk/guide/1288