Avatar billede besoft Nybegynder
13. december 2010 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reload #div fra iframe i samme #div

Hejsa

Har bakset en del med et umiddelbart enkelt problem.

Jeg har en side med en del forskellige #DIV's. De bliver populeret på forskellig vis, og vises alt efter omstændighederne.

Et enkelt sted, poster jeg til en iframe fra en #DIV. (I forbindelse med billed upload).

Når min iframe er klar, $(document).ready(), ønsker jeg at reloade den #DIV jeg postede fra. Det skal endelig ikke være hele siden der bliver reloaded, så ikke noget med top.location.replace/href

Har også prøvet at placere min iframe uden for den #DIV der skal reloades, men stadig uden held. Synes ikke rigtig jeg kan 'ramme' den.

Koden er meget simplificeret herunder, da det ikke er den specifikke kode der er vigtig, men metoden til at reloade en #DIV fra en iframe.

Det skal lige nævnes, at jeg har fuld kontrol over både #DIV og iframe.

<div id='launch'>
    <iframe name='myframe' ....></iframe>

    <form action='handler.php' target='myframe' method='post'>
        ......
    </form>
</div>

Min tanke var at have noget i retning af dette i handler.php som bliver kaldt i min iframe:

$(document).ready(function(){
    $("#launch").load("launch.php");
});

Det virker bare ikke :(

Hvis jeg placerer en alert(); bliver den vist når filen er uploaded. Så handler.php filen er OK. Det er udelukkende et spørgsmål om at ramme min #DIV.

Sikke en masse tekst om et enkelt spørgsmål.

Håber på de vise sten.

På forhånd tak
Keld
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. december 2010 - 17:15 #1
Nu skriver du fil upload via iframen, hvis det kun er fil upload du vil gøre via iframen findes der måske en bedre måde?

Her er 2 værktøjer:
http://www.plupload.com/
http://www.uploadify.com/

Hvor den første er min favorit. Der er mulighed for Flash, Gears, HTML 5, Silverlight, BrowserPlus og HTML 4

Så det ikke kun afhænger af en teknologi.

De er baseret på jQuery
Avatar billede besoft Nybegynder
13. december 2010 - 17:32 #2
Jeg har rodet et par timer med Uploadify, men kunne simplethen ikke få det til at virke. Der bliver jo skrevet rigtig meget godt om det, så ingen tvivl om, at det virker.

Jeg er ikke så vil med tanken om at skulle 'låse' mig til flash. Vil hellere bruge en mere åben teknologi.

Kigger lige på plupload.
Avatar billede besoft Nybegynder
13. december 2010 - 21:31 #3
Har rodet med plupload, som jo ser ganske godt ud.

Er dog stadig lidt nysgerrig efter, om det er muligt at reloade indholdet af en #DIV fra en iframe.
Avatar billede besoft Nybegynder
14. december 2010 - 01:42 #4
Alternativt, må det være muligt, at overvåge indholdet af en iframe fra min #DIV.

Med en timer eller lign. må det være muligt at se hvornår dokumentet er klar. Dvs hvornår den er færdig med at uploade osv.

Tænker lidt på at bruge $("myframe").contents().find("[et-eller-andet]")

Når den har fundet min streng (som først vises når dokumentet er klar), skal jeg reloade min #DIV.

Ideer? pleeease
Avatar billede besoft Nybegynder
14. december 2010 - 11:54 #5
Jeg svarer lige selv. Løsningen er fundet.

I min handlet.php har jeg rettet til:

$(document).ready(function(){
    $("#launch", top.document).load("launch.php");
});

Så spiller det 100%.