Avatar billede zober Nybegynder
13. december 2010 - 12:48 Der er 5 kommentarer

grafis macro

jeg har oprettet en liste over nogle maskiner der skal eftesynes på forskellige tidspunkter. hver maskine er makeret med en farve. ved siden af (i samme worksheet) har jeg en kalender. det jeg ønsker er at hver gang jeg trykker på en celle(maskinnavn). skal jeg kunne makere en celle i kalenderen bare ved at trykke på den pågældende datocelle . er der nogen der kan hjælpe med at skrive en kode?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2010 - 12:56 #1
Hvilke type kalender er der tale om?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2010 - 12:57 #2
Prøv at sende filen til mig. @-adresse under min profil - det er vist det nemmeste...
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2010 - 14:01 #3
Koden er anbragt under det relevante ark med
MakskinNavn i A og Eftersynsdato i B og Kalender

Dim maskinRække As Long, dato As String
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Row >= 3 And Target.Row <= 11 And _
        Target.Column >= 3 And Target.Column <= 9 And _
            IsNumeric(Target.Value) And Target.Value <> "" = True Then
                dato = Target.Value & ". " & Range("C1")

                If maskinRække > 0 Then
                    Cells(maskinRække, 2) = dato
                    maskinRække = 0
                End If
    Else
        If Target.Column = 1 Then
            maskinRække = Target.Row
        End If
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
15. december 2010 - 00:02 #4
Rem Version 2
Rem Sæt x i maskinrækken og klik på kalenderdato (Enter er ikke nødvendigt)

Dim maskinCelle As String
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Row >= 15 And Target.Row <= 30 And Target = "x" Then
        maskinCelle = Target.Address
    End If
End Sub
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Row >= 1 And Target.Row <= 12 And Target.Value <> "" And maskinCelle <> "" Then
        Range(maskinCelle) = Format(Target.Value, "mm-dd")
        maskinCelle = ""
    End If
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2010 - 14:19 #5
afregning?