Avatar billede Mik2000 Professor
10. december 2010 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Div skifter mouse over

Hej

Har man mulighed for at lave sådan at når musen køres henover en div, eller henover et tabelfelt, så er det et link?
... og samtidige sådan at når musen køres henover så viser den f.eks. anden baggrundsfarve?
Avatar billede Six Nybegynder
11. december 2010 - 00:20 #1
<div onmouseover="style.backgroundColor='#D1DBE3'; style.bordercolor='#D1DBE3'; style.cursor='hand';" onmouseout="style.backgroundColor='transparent';" onclick="location.href='http://www.google.dk'"> Div indhold

</div>

Noget i den stil der

Husk nu at få lukket for dine åbne spørgsmål.. 670 point ude, det er ikke i orden. Få styr på sagerne :)
Avatar billede Mik2000 Professor
11. december 2010 - 03:55 #2
Hej

Det ser ud til at virke.
Eneste ting er dog at der i Chrome og Firefox ikke kommer en hånd

Og så skal jeg også lige høre om man egentlig på samme måde kan få den til:
Når man kører musen over at hente css fra en klasse og når man kører musen væk så hente fra en anden css klasse.

Håber du kan hjælpe med det sidste også. Læg som et svar og så er der point.

Tror at flere af spørgsmålene ikke er besvaret endnu
Videoovervågning: Mangler svar 100 point
Harddisk kabinet: Ikke løst endnu 60 point
Luk af for mappe: venter på svar 150 point
Trådløs tlf: Havde ikke set der var svar men er nu svaret 100 point
Musik hakker: Ikke løst 200 point
Div: denne 60 point
Flash knapper: Ikke svaret - 200 point
Avatar billede alphabits Nybegynder
11. december 2010 - 09:54 #3
Hvis du har html-koden
<div class="some_class">
    Lidt indhold
<div>

Kan du i css skrive
.some_class {
    background-color: #999;
    color: white;
}

.some_class:hover {
    background-color: #333;
}

og så vil baggrunden blive mørkere når du kører musen hen over div'en. Hvis du vil have at man skal kunne klikke på div'en ligesom et link, synes jeg du skulle lave et link inde i div'en :)
<div class="some_class">
    <a href="http://www.google.com">Lidt indhold</a>
<div>

og så lade hover-reglen være på linket
.some_class a {
    background-color: #999;
    color: white;
    display: block;
}

.some_class a:hover {
    background-color: #333;
}
Avatar billede Springform Nybegynder
11. december 2010 - 10:45 #4
For at ændre cursoren til en hånd i alle browsere skal du bruge

cursor: pointer;
cursor: hand;

på din div
Avatar billede Mik2000 Professor
11. december 2010 - 23:57 #5
Hej

Tak for svarene

alphabits: Det var egentlig oprindelig også det jeg havde prøvet. Problemet er at når dette gøres, så er link kun tekst og ikke hele div.

Men så kan jeg selvfølgelig blot smide onclick og cursor tingen på, så tror det lader sig gøre :)

Så er det tid til point - dem der mener at have svaret, smid et svar og så fordeler jeg.
Avatar billede Springform Nybegynder
12. december 2010 - 00:46 #6
here you go
Avatar billede Mik2000 Professor
29. december 2010 - 03:19 #7
Fjappe: Det gik for stærkt. Hvis du smider et svar her:
http://www.eksperten.dk/spm/926233

Ligegyldigt hvad, så får du også 60 point som tak for svar på dette spørgsmål :)
Avatar billede Six Nybegynder
29. december 2010 - 16:07 #8
Det går nok, behold du bare dem :)