Avatar billede woodbase Nybegynder
09. december 2010 - 21:39 Der er 3 kommentarer

Konverter XML til XML med XSLT - og konverter det til HTML output

Jeg har et issue med noget xml, som jeg får fra et CMS.

Jeg skal konvertere det til noget andet xml for at kunne gruppere det som jeg gerne vil.

Det er ikke noget problem.

MEN! Når jeg nu skal matche mit nye XML med mine xsl:templates går det galt for mig...

Hvordan gør man lige det?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2010 - 01:58 #1
xsl template matching fungerer vel ens uanset om det er det ene XMl eller det andet XML ??
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2010 - 16:18 #2
afhænger af miljø..

Men ofte i msxml:

<apply-templates select="msxml:node-set($nytXml)/node" />

<template match="node" />
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2010 - 17:20 #3
hvor ex $nytXml

er

<xsl:variable name="nytXml">
<root>
<!-- Dit kode til at generere grupperet xml
</root>
</xsl:variable>

Men det er kun i meget sjældne tilfælde det er nødvendigt at omdanne xml'en, blot for gruppering.