Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 19:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"A potentially dangerous Request.Form"

Hej,

Jeg har et kæmpe problem. Jeg har behov for, at lave et multiline textbox i C#, som får proppet en html-streng i sig, og ved klik på en knap opdaterer et felt i en database.
Problemet er, at jeg hele tiden får fejlen om, at det kan være farligt (se emnet).

Jeg er 100% sikker på, at jeg alle dage har løst det ved, at sætte sidens validateRequest til false.
Det har jeg gjort, både på siden (som har en masterpage - gør det nogen forskel?) og i web.config, samtidig med, at jeg har tilføjet
    <httpRuntime requestValidationMode="2.0" />
under Runtime i web.config.

Jeg får stadig fejlen. What  to  do? :-/

Det er .NET 3.5, og ikke MVC.
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 19:36 #1
asp.net ?

MVC kører både på 3.5 og 4.0.

Men til fejlen er jeg lidt lost ...

Hvad har du skrevet på din aspx side?

Mener også det globalt kan slås fra i page config i web.config.

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 19:49 #2
Det er ikke mvc, som jeg skrev. ;) Helt alm. webapp.
Jeg har som nævnt slået det fra, både på page og i web.config. :)
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 19:54 #3
post noget kode ... det kunne jo være forkert det du havde gjort :)
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 20:00 #4
web.config:

<pages validateRequest="false">

og

<runtime>
    <httpRuntime requestValidationMode="2.0" />

ASPX:

<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" CodeFile="ViewHtmlSource.aspx.cs" Inherits="ViewHtmlSource" ValidateRequest="false" AutoEventWireup="true" %>
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 20:02 #5
<pages validateRequest="false" />

som skal ind under <web.config> vist nok.
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 20:07 #6
Det er den også. Den har nogle flere elementer under sig... derfor afsluttes den ikke i den kode jeg har posted.

web.config:

<pages validateRequest="false">

og

<runtime>
    <httpRuntime requestValidationMode="2.0" />

Begge i web-config
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 20:09 #7
pas.

Der er i hvert fald noget som ikke er helt korrekt.

Kan du få det til at fejle i alle webapp? eller kun den du arbejder med nu ?

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 20:23 #8
Damn - det virker sgu hvis jeg laver en ny webapp.
Har lige lavet en blank side uden masterpage, men fejler stadig i den oprindelige. :-/
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 20:34 #9
Arh! Den gør det kun på webhotellet - ikke lokalt. Måske det er dem der har besluttet sig for en global indstilling?
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 20:34 #10
Tænke tænke ...

Fejlen må jo være i dit projekt så ... der må være noget andet der gør at den ikke umildbart bliver slået fra.

mvh
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 20:36 #11
Det kan meget nemt være ...

De har en machine.config ... og sikkert andre ting.

Der kan de nok også vælge at den setting ikke må overstyres, men det virker nu mærkeligt.

Men jeg ville nok tage fat i dem.

mvh
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 20:38 #12
Det har jeg allerede gjort nu. :)
Men tak for snakken. Smider du ikke bare et svar? Så skriver jeg lige når jeg har fået en melding fra dem.
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 21:14 #13
svar.

Ville være cool. Hvem er din host ?
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 21:15 #14
svar