Avatar billede kdkho Nybegynder
27. juli 2001 - 08:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Listbox - Flere kolonner?

Hvordan får man flere kolonner i en listbox. Når man bruger Additem får man tilføjet sin værdi i listboksen. Lad os nu forestille os, at jeg ville have navn i kolonne 1 og adressen i kolonne 2. Der er
tale om VB6.
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2001 - 08:20 #1
Hi kdkho!
Take a look at this question it may answer your question.

http://www.eksperten.dk/spm/87972
Avatar billede mc3762 Nybegynder
27. juli 2001 - 08:46 #2
Hejsa

Det kan godt lade sig gøre at have flere kolonner i en listbox... Der er en property på en listbox, som hedder column, og den sætter du til antallet af kolonner. Tryk evt f1, for hjælp...
Det skal lige siges at det er snake kolonner, dvs når første er udfyldt starter den på næste osv... men hvis du udfylder med blanke er det jo ikke noget problem...
:-)
Avatar billede isdan Nybegynder
27. juli 2001 - 09:09 #3
Hvad med at bruge ListView1

Set View propertien til  3-lvwReport

\' Coden
Set b = ListView1.ColumnHeaders.Add(1, , \"Navn\", 2500)
Set b = ListView1.ColumnHeaders.Add(2, , \"Adresse\", 1000, 1)

  Set a = ListView1.ListItems.Add(, , \"Navn 1\"
                a.SubItems(1) = \"Adresse 1\"
Avatar billede isdan Nybegynder
27. juli 2001 - 09:10 #4
Fejl >>
Set a = ListView1.ListItems.Add(, , \"Navn 1\"

til
Set a = ListView1.ListItems.Add(, , \"Navn 1\")
Avatar billede kdkho Nybegynder
27. juli 2001 - 10:28 #5
Til mc3762:
Der er ikke nogen property der hedder coloumn, men én der hedder coloumns. Når jeg sætter den til noget større end 0, f.eks. 10, så får jeg ikke 10 kolonner men 2 rækker og så indsættes data, som du skriver, i snake kolonner, men uanset hvilket tal jeg skriver, så indsættes 2 rækker og så kommer data bare derudaf i flere end 10 kolonner.

Til isdan:
Hvis jeg ikke får ovennævnte til at virke begynder jeg at se på listview.

Avatar billede kdkho Nybegynder
27. juli 2001 - 10:48 #6
Til isdan:
Hvordan skal a og b dimensioneres.
Avatar billede isdan Nybegynder
27. juli 2001 - 10:49 #7
Du bliver glad for listview når du nu lære det at kende.
Avatar billede isdan Nybegynder
27. juli 2001 - 10:52 #8
Bare som jeg har beskrivet det ovenfor.. Du refferere til objektet bare med at skrive
ListView1 Feks. ListView1.SelectedItem
Avatar billede isdan Nybegynder
27. juli 2001 - 10:54 #9

husk at du skal .
If Not ListView1.SelectedItem Is Nothing Then
    NogetVar = ListView1.SelectedItem
end if