Avatar billede ceboc Nybegynder
08. december 2010 - 12:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytning af databaser til webhotel udbyder

Hej
Jeg har 2 databaser(MemoDB.mdf og ASPNETDB.MDF), som jeg skal overføre til mit webhotel.

Jeg har lavt 2 .SQL script fra min lokale SQL Server Database og overført dem til min webhotel's server.

MemoDB.mdf databasen fungerer fint, men desværre fungerer den anden ikke.

Mine connectionstrings ser således ud:

<add name="MemoDBConnectionString1" connectionString="Data Source=mssql2.one.com;Initial Catalog=memo_com_db;User ID=memo_com;Password=xxxxxx" />

<add name="ASPNETDBConnectionString" connectionString="Data Source=mssql2.one.com;Initial Catalog=memo_com_db;User ID=memo_com;Password=xxxxxx" />

Hvorfor virker kun den ene ?

Hos mit webhotel udbyder har jeg fået oprettet en MSSQL database, som har brugernavn "memo_com_db". Skal jeg have oprettet en ekstra, når jeg har 2 .mdf databaser ?

Venlig hilsen
Bo
Avatar billede Syska Mester
08. december 2010 - 12:35 #1
Begge burde da virke.

De forbinder til samme DB hos one.

Omend dine connection string names er forskellige.
Avatar billede ceboc Nybegynder
08. december 2010 - 13:15 #2
Skal navnene på mine databaser(MemoDB.mdf og ASPNETDB.MDF) ikke indgå i mine connectionstrings ?
Vh
Bo
Avatar billede Syska Mester
08. december 2010 - 13:51 #3
Initial Catalog=memo_com_db

Er dit DB Navn .... og nok det som One har kaldt den du har fået oprettet.
Avatar billede Syska Mester
08. december 2010 - 13:52 #4
name=xxx er bare et alias så du kan henvise til dem fra din kode, det har intet med selve database at gøre.

mvh
Avatar billede ceboc Nybegynder
08. december 2010 - 14:48 #5
Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg forsøger at få adgang til min database via min hjemmeside:

----------------------------------------------------------------
[l]A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

SQLExpress database file auto-creation error:

The connection string specifies a local Sql Server Express instance using a database location within the application's App_Data directory. The provider attempted to automatically create the application services database because the provider determined that the database does not exist. The following configuration requirements are necessary to successfully check for existence of the application services database and automatically create the application services database:

If the application is running on either Windows 7 or Windows Server 2008R2, special configuration steps are necessary to enable automatic creation of the provider database. Additional information is available at: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=160102. If the application's App_Data directory does not already exist, the web server account must have read and write access to the application's directory. This is necessary because the web server account will automatically create the App_Data directory if it does not already exist.
If the application's App_Data directory already exists, the web server account only requires read and write access to the application's App_Data directory. This is necessary because the web server account will attempt to verify that the Sql Server Express database already exists within the application's App_Data directory. Revoking read access on the App_Data directory from the web server account will prevent the provider from correctly determining if the Sql Server Express database already exists. This will cause an error when the provider attempts to create a duplicate of an already existing database. Write access is required because the web server account's credentials are used when creating the new database.
Sql Server Express must be installed on the machine.
The process identity for the web server account must have a local user profile. See the readme document for details on how to create a local user profile for both machine and domain accounts.
[/i]
-----------------------------------------------------------------
Når jeg i Microsoft Visual Web Developer går ind i Database Explor og ser på egenskaber af min database ASPNETDB.mdf, så kan jeg se, at min gamle connectionstring: "Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename="C:\Memo site Release\App_Data\ASPNETDB.MDF";Integrated Security=True;User Instance=True" stadigvæk står der, selvom jeg har ændret stringen i web.config.

Vil det hjælpe at ændre ovenstående gamle connectionstring eller bliver det gjort automatisk, når jeg laver mine .SQL script i forbindelse med overførelsen til One's server ?

Er der andre forslag til løsning af ovenstående fejlmeddelse ?

Vh
Bo
Avatar billede Syska Mester
08. december 2010 - 15:37 #6
Nu må jeg melde pas ...

mdf filer og attached ting ved jeg intet om ... har min egen host.

mvh
Avatar billede ceboc Nybegynder
09. december 2010 - 10:49 #7
Ok - tak for dit forsøg på at hjælpe.

mdf fil er min database, som jeg har oprettet i Microsoft Visual Web Developer 2010 Express. Når jeg skal overflytte databasen til min webhotel udbyder, så bruger jeg en wizard i Visual Web Developer til at omdanne databasen til en sql script fil. Script filen overføres til webhotel udbyderen vha. Microsoft SQL Server Management Studio. Det fungere fint med den ene af mine databaser, men desværre ikke med den anden.

Vh
Bo
Avatar billede Syska Mester
09. december 2010 - 11:08 #8
Igen, du har kun en database ved din udbyder.

Så du skal nok rette dine connection strings, så de passer i forhold til "one" når du uploader din side.

mvh
Avatar billede ceboc Nybegynder
22. januar 2011 - 08:09 #9
hej
Det var rigtigt, at det var min connection strings, der var problemer med.

Mange gange tak for din hjælp!
Vh
Bo
Avatar billede Syska Mester
22. januar 2011 - 17:08 #10
Super ...