Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
08. december 2010 - 00:14 Der er 1 kommentar

Fejlen (HTTP 403 - forbudt)

Jeg har en hjemmeside som er udelukket lavet i Flash CS5. Jeg har lavet en keyframe som hedder "download". For at komme til denne side er der lavet en KNAP på de andre keyframes på siden, men for at enter downloadsiden er der lavet et passwordfelt. På downloadsiden er der lavet en knap der skal linke til en mappe kaldet "downloads" på webhotellet, i denne ligger en default.asp fil + test.zip + nogle adobe filer. Meningen er at når man linker

on (release) {
    getURL("downloads", "_blank");
}

til denne mappe (downloads) så åbnes en ny internetside med de muligheder der er at downloade fra mappen og der er lavet en .asp fil til at katagorisere filerne.

Ps. Jeg kan godt linke til de enkle filer, så folk kan hente mine ting, men så skal der laves mange knapper og det er ikke meningen. !

Default.asp filen er vist her:

<%

    set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    set f = fs.GetFolder(Server.MapPath("."))
    ReDim fileNames(f.files.count)
    ReDim fileMod(f.files.count)
        i = 0
    For Each fldr in f.files
          fileNames(i) = fldr.name
          fileMod(i) = fldr.DateLastModified
          i = i + 1
    Next

%>
<table cellpadding="4" cellspacing="0" border="0" width="100%">
  <TR bgcolor="#333333">
    <td><font color="#FFFFFF">Filnavn:</font></TD>
    <TD><font color="#FFFFFF">Sidst ændret:</font></TD>
  </TR>
  <%

tal = 1
For i = f.files.count - 1 to 0 step -1
    %> <%

If tal = 2 Then
farve = "#999999"
tal = 1
else
tal = tal + 1
farve = "#DFDFDF"
End If

If fileNames(i) <> "default.asp" then
Response.Write "<tr bgcolor='" & farve & "'>"

%>
  <td height="30"><a href="<%= fileNames(i) %>"><%= fileNames(i) %></A></TD>
  <TD height="30"> <%= fileMod(i) %> </TD>
  </TR>
  <%
End If
    Next
    %>
  <tr bgcolor="#333333">
    <td height="6" colspan="4">&nbsp;</TD>
  </TR>

</table>

Mit problem er at jeg bare får denne meddelse i stedet, når jeg linker:

Webstedet afviste at vise denne webside.
HTTP 403
  Mest sandsynlige årsager:
Dette websted kræver, at du logger på.

  Prøv at:
    Gå tilbage til den forrige side.

    Flere oplysninger

Fejlen (HTTP 403 - forbudt) betyder, at Internet Explorer kunne oprette forbindelse til webstedet, men programmet har ikke tilladelse til at vise websiden.

Hvis du vil have flere oplysninger om HTTP-fejl, skal du se i Hjælp

Kan du hjælpe med en løsning, måske det bare er et link problem ?
Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
08. december 2010 - 17:43 #1
Har fundet ud af fejlen. www.one.com kører php5 fil i stedet for .asp fil. !