Avatar billede mlunde Nybegynder
07. december 2010 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP.net og C#: Dropdownlist fra master-fil

Hej.
Jeg har en dropdownlist i min template-fil. I den dropdownlist, skal jeg vælge en by (som er kategorien) og når man klikker på den by, så skal den opdatere inde i min contentplaceholder midt på siden, så de informationer der skal komme fra den by, ligger i den contentplaceholder.

Nogle der har nogle idéer? Og gerne i detaljer.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
07. december 2010 - 17:32 #1
Du kan lave en session på by navnet, som laves ved at der vælges en by.
Samtidig med at der laves en postback på dropdownlisten.

Dernæst kan du fange denne postback i din default side, hvor efter du så kommer det rigtige indhold i siden.

Om det er den mest smarte måde, ved jeg ikke men den virker
Avatar billede mlunde Nybegynder
07. december 2010 - 21:48 #2
Hej Jimmy.
Tak for dit svar. Jeg glemte lige at nævne, at jeg er god til ASP.net, men MEGET grøn i C#, så måske du lige kan være en smule mere uddybende? Jeg giver jo trods alt 200 points for et svar :)
Avatar billede platik Nybegynder
09. december 2010 - 09:17 #3
For nu at uddybe hvad jimmy nok mente:

Ved ændring af din dropdownliste kan du gøre følgende. Husk AutoPostBack="true" på din dropdownliste.

Session.Add("ddlCity", "bynavn, byID eller hvad du nu har lyst til");

pageload af din content side skriver du så:

if (Session["ddlCity"] != null)
  minMetodeTilAtLoadInfoOmkringValgteBy((cast)Session["ddlCity"])

Session skal castes til den type objekt du har lagt i session, da session bare er et object. Kunne foreksempel være string, hvis du har valgt at ligge bynavn i session.

Men hvad jeg ikke forstår ved dit spørgsmål er. Hvor ligger den dropdownliste, på din masterpage eller på en anden page?

Er nemlig ikke sikker på overstående løser dit problem.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
09. december 2010 - 16:05 #4
Hmm fik det lige testet, nej det virker desværre ikke den er en session bagud.
Men dette virker.

Dette skal i masterpage
    protected void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        Session["Byen"] = DropDownList1.SelectedValue;
        Session["Nyby"] = "Ja";
        Response.Redirect(Request.Url.AbsoluteUri);
    }

Dette skal i din content side

        if (Session["Nyby"] == "Ja")
        {
            Response.Write(Convert.ToString(Session["byen"]));
            Session["Byen"] = "";
            Session["Nyby"] = "";

        }

Det er ikke pænt med det virker....