Avatar billede trine_uldall Nybegynder
06. december 2010 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til php-login side

Hej, jeg skal lægge et test-site ud og vil gerne have en login-side forrest. Jeg arbejder i dreamweaver CS4 og hele sitet er lavet i dreamweaver. Jeg har prøvet at lave log in siden via help-menuen DW, men det lykkedes ikke, jeg har også prøvet med en ældre DW-manual, men når tingene ikke hedder det samme længere og ligger andre steder, står jeg af, fordi jeg ikke er vant til at arbejde med databaser.
Er der nogen, der på en meget pædagogisk holde-i-hånden-agtig måde kan guide mig til en nem måde at gøre det på?
Mange hilsner og tak,
Trine
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
06. december 2010 - 17:35 #1
Hey Trine

En god side jeg selv bruger når jeg laver PHP (Er selv ved at lære det) er denne side http://www.php.net/ , den er nærmest som en manual til PHP eller opslagsværk med exempler mm.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
06. december 2010 - 17:39 #2
Har her lavet en søgning på "dreamweaver cs4 login" så mon ikke du skulle kunne finde noget at få ideer fra eller kigge efter og så lave dit eget ? :)

http://www.google.dk/#hl=da&expIds=17259,18168,24999,27744,27789,27868,27937,27957&xhr=t&q=dreamweaver+cs4+login&cp=21&pf=p&sclient=psy&aq=f&aqi=&aql=&oq=dreamweaver+cs4+login&gs_rfai=&pbx=1&fp=6502971947aed288
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
06. december 2010 - 17:41 #3
Husk at kopiere hele linket og paste det til din browser, ellers vil linket ikke virke :/
Avatar billede Cruelcrome Nybegynder
07. december 2010 - 20:21 #4
den måde jeg plejer at lave det på er ved at lave en switch til alle mine functions som ligger i min index.php: fx:

case "x":
            login($db,$page,@$_POST['uname'],@md5(sha1($_POST['upass'])));
    break;
};
så har jeg en fil der hedder functions.php som jeg har inkluderet i min index.php fil:
hvor jeg skriver følgene:

function login($db,$page,$uname,$upass){
    $sql = "select * from users where u_name='".$uname."' and u_pass='".$upass."'";
    $query = mysqli_query($db,$sql) or die(mysqli_error($db));
    $nums = mysqli_num_rows($query);
    if($nums == true){
        $res = mysqli_fetch_array($query);;
        $_SESSION['adgang'] = true;
        header("location:cms/index.php");
    }else{
        header("location:index.php");

    };

håber du kan bruge det til noget :p

Cruelcrome