Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
06. december 2010 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med ValidateRequest

Hej Eksperten,

Jeg har et problem med ValidateRequest,

jeg har en aspx side som indeholder en ascx control som indeholder en wysiwyg editor, for at denne skal kunne sende html kode har jeg sat ValidateRequest="false" på min aspx side. men jeg får stadig :
"A potentially dangerous Request.Form value was detected from the client" fejlen!?! er der nogle der ved hvorfor?
Avatar billede webmover Nybegynder
06. december 2010 - 14:15 #1
Hvis du køre i 4.0 så skal du til føje dette til din webconfig:

<system.web>
  <httpRuntime requestValidationMode="2.0" />
</system.web>
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
21. december 2010 - 08:28 #2
Det virket perfekt!!
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2011 - 04:32 #3
Hejsa, hvis jeg puttter det kode ind i system.web får jeg fejl 500 internal server error :(

sådan her ser min system web ud uden den kode..

  <system.web>
    <compilation debug="false" strict="false" explicit="true" targetFramework="4.0" />
    <customErrors mode="Off" />

    <authentication mode="Forms">

      <forms name=".ASPXAUTH"
      loginUrl="Login.aspx"
      protection="All"
      timeout="999999" />

    </authentication>

    <membership defaultProvider="AspNetSqlMembershipProvider">
      <providers>
        <clear/>
        <add name="AspNetSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
            connectionStringName="RealConnect"
            minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
            applicationName="/Language2011"
            minRequiredPasswordLength="6"
            requiresQuestionAndAnswer="false"
            enablePasswordRetrieval="true"
            passwordFormat="Clear" />
      </providers>
    </membership>

    <httpRuntime maxRequestLength="1048576" executionTimeout="3600" />

  </system.web>

jeg satten den ind i bunden....
Nogen der ved hvad jeg så kan prøve??
Avatar billede BufferUnderrun Nybegynder
20. januar 2011 - 23:38 #4
Du skal tjekke dine indstillinger i IIS'en:

- Den AppPool som hjemmesiden kører under _skal_ være sat til at køre .NET 4.0
- Managed Pipeline Mode skal stå til "Integrated"

Hvis det ikke hjælper kan du prøve at skrive hvad fejlbeskeden er - hvis du ikke får den at vide kan du evt. finde den i Event Viewer under Windows Logs.
Avatar billede brownghost Nybegynder
21. januar 2011 - 08:28 #5
super mange tak