Avatar billede GoofyDK Nybegynder
05. december 2010 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Enter problem med string[]

Hej.

Jeg har prøvet dette: http://www.farooqazam.net/c-sharp-autocomplete-textbox/ - og det virker også rigtigt godt.
Men problemet er bare, at jeg har lavet min textbox om til at kunne bruge Enter (e.KeyCode == Keys.Enter).

Når listen så kommer, når jeg begynder at skrive. Så klikker jeg f.eks. på Google. Så trykker den automatisk enter. Jeg bruger denne:
textBox5.KeyDown += new KeyEventHandler(textBox5_KeyDown);

string[] suggestions = new string[] {
"Google",
"Google Images",
"Yahoo",
"Youtube"
};

Så jeg skal vel på en måde undersøge, om det første i textBox5.Text er noget fra suggestions. Og er det det, så skal den ikke "sende" dataen ud. Problemet er også, at når jeg klikker på "Google" så bliver den også markeret, hvordan fjerner jeg markeringen?

Håber i forstår mit problem.

---

private void textBox5_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            if (e.KeyCode == Keys.Enter && textBox5.Lengt >= 1)
            {
                textBox1 += textBox5.Text;
            }
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2010 - 17:59 #1
Kan jo bare se om teksten i den textbox er i dit array?

if (suggenstions.Contains<String>(textBox5.Text))
{ //gør noget }

skal nok have et ! foran, den skulle kun gøre noget hvis det ikke var i dit array?

Ved ikke helt med din markering. Kunne evt. tvinge en ny Select igennem.

Ex.

textbox5.Select(textbox5.Text.Length,0);

Kan måske bruges.
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
05. december 2010 - 18:49 #2
Læg et svar, det var præcis det jeg mente. :-)
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2010 - 19:07 #3
:-)
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
05. december 2010 - 19:13 #4
Tusind tak for hjælpen :-)