Avatar billede apollon55 Nybegynder
05. december 2010 - 14:15 Der er 6 kommentarer

Mister forbindelsen TIT

Here goes.
Hej eksperter, jeg har et lidt kryptisk problem som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har internet fra Yousee, 25/5MB forbindelse. Jeg bruger stadig mit gamle modem, som jeg så har forbundet til linksys WRT54GL trådløst modem. Det virker som oftest fint, MEN.
Det sker jævnt tit at jeg, som oftest mens jeg spiller WoW, mister forbindelsen. Hvis jeg så går ind i "vis tråløse netværk" kan jeg ikke finde min forbindelse, hvis jeg opdaterer, kan jeg nogle gange finde min forbindelse med 2/5 i signalstyrke. Det underlige er, at jeg ALTID kan se min nabos forbindelse, ofte med fuld styrke.
Jeg kan så i noget tid opdatere trådløse netværk og efter noget tid, komme på igen. Alternativt må jeg ned og "resette" mit trødløse modem, det virker også nogle gange. Har i forbindelse med en hastigheds forøgelse fra yousee fået tilsendt et trådløst modem fra dem, men det kunne jeg ikke få til at virke.
Ved godt det sikkert kan være mange ting, men håber der er nogen som kan hjælpe, stil gerne yderligere opklarende spørgsmål og så vil jeg efter bedste evne svare.
Mvh ham hvis internet virker, lige nu?!?
Avatar billede lzs Nybegynder
05. december 2010 - 16:02 #1
Har du undersøgt at din router ikke kører på samme kanal som din nabos? det kan godt forstyrre signalet.
Kan du gøre med følgende program http://www.metageek.net/products/inssider
Avatar billede apollon55 Nybegynder
05. december 2010 - 23:13 #2
ser ud til der kører nogle stykker i nabolaget med 2.4ghz. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede lzs Nybegynder
06. december 2010 - 08:56 #3
Du skal bruge programmet til at undersøge hvilke kanaler de enkelte routere kører paa. For at se om de forstyrrer hinanden.
Avatar billede lzs Nybegynder
06. december 2010 - 16:21 #4
Nu har jeg lige fået åbnet programmet, så jeg kan være lidt mere specifik.
Når du har startet programmet og det analyserer netværket, så trykker du på fanen 2.4 Ghz. Ligger der mange trådløse net oven i grafen for dit?
Du kan også se på fanen time graph, er der nogle store 'spikes' på grafen for dit netværk? det kan nemlig betyde, at der er andre netværk der 'generer' det.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
12. februar 2011 - 12:18 #5
Jeg ved ikke om du nogensinde fik testet færdigt på dine trådløse kanaler og om det har gjort en forskel?
Jeg må indrømme at det er ufattelig sjældent jeg har oplevet problemer forårsaget af netop den grund.

Til gengæld synes jeg det bestemt godt kunne lyde som for mange samtidige forbindelser igennem din WRT54GL. Uden at fornærme nogen kan man vel godt kalde en WRT54GL for en.. Moden router :o)
Har du opdateret firmwaren på den når der er kommet nye versioner?
Jeg har tidligere oplevet præcis samme type problem på en D-Link router vedr. P2P trafik. Nu er jeg ikke den store WoW'er men som jeg lige kan læse mig til så bruger WoW nogle af de samme protokoller. Hvis du ikke længe har opdateret firmware så synes jeg det er et forsøg værd. Havde det været et P2P program kunne du teste ved at sætte antallet af samtidige forbindelser ned, men det ved jeg ikke om man kan i WoW.

På lige præcis din router er der mange muligheder for firmware. Både original og custom. Jeg synes du skal prøve den originale først+aktivere QoS og hvis det ikke virker så tror jeg at den custom firmware der hedder Tomato kunne være noget for dig, pga :

Tomato also includes an extensive list of canned traffic, from Skype to World of Warcraft, for easy classification for QoS.

Hvis din router opfører sig ligesom min D-Link gjorde så mærker du hurtigt om det har hjulpet.

Test af samtidige connections på en WRT54G : http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/26843-linksyswrt54gv5reallyisalousyrouter?start=4

Off. firmware : http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WRT54GL

Custom Tomato : http://www.polarcloud.com/tomato

Held og lykke med det. Vh. Michael
Avatar billede lzs Nybegynder
12. februar 2011 - 22:36 #6
Der kan være 1000+ ting i vejen, men når manden ikke ønsker at vende tilbage for at svare de mest grundlæggende spørgsmål først, så er det desværre ikke så nemt at hjælpe ham.