Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 10:09 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme i kmix og mikrofonen virker ikke i Skype

Når jeg trykker på kmix ikonet hopper det bare og kommer ikke længere.

Installationen er sket med en live-cd, så der kan stadig være mange pakker der ikke er installeret.

Det er et problem for mig med kmix, da mikrofonen ikke virker i Skype.

Ellers virker lyden alle andre steder. Også testlyden i YaST.
Mikrofonen er testet ok på anden pc. Desuden har mikrofonen også virket tidligere ved anden installation på denne pc,

Håber meget på hjælp
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2010 - 10:48 #1
Se om dette kan hjælpe.
Lydindstillinger Kontrolpanel.
http://img267.imageshack.us/img267/2414/administrerlyd2.jpg
Skype indstillinger
http://img576.imageshack.us/img576/9076/skypeinst.png
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 11:14 #2
Syntes jeg har prøvet rigtig meget her

http://img576.imageshack.us/img576/9076/skypeinst.png

Har ikke noget kontrolpanel i openSUSE :-)
Avatar billede double-g Juniormester
07. december 2010 - 20:05 #3
hvis du kører med den KDE version der er på live-cd'en så kan det måske hjælpe at opdatere til nyeste stable 4.5.4

download.opensuse.org/repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3/
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 20:04 #4
Prøvede lidt i desperation at installere pulseadio, hvad der betød, at der stod pulsaudio alle steder her
http://img576.imageshack.us/img576/9076/skypeinst.png og ikke kunnee stille anderledes.

Sådan så den ikke ud da skype virkede, så pulseadio blev slettet igen

Her forståer jeg ikke hvordan jeg skal gøre

download.opensuse.org/repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3/

Prøvede derfor at opdatere næsten alt der hed KDE fra YaST, men det hjalp  ikke mht. til at komme i kmix.

Så foreløbelig er jeg ikke kommet nogen vegne
Avatar billede double-g Juniormester
11. december 2010 - 12:46 #5
Du tilføjer

download.opensuse.org/repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3/

som reposetory (jeg kan ikke huske om den bliver tilbudt som kilde fra fællesskaberne, hvis den ikke gør det tilføjer du den bare manuelt som http) og går derefter ind i softwarehåndtering -> softwarekilder -> og vælger den KDE reposetory du lige tilføjede og klikker på "skift systempakkerne til versionerne i denne softwarekilde" (ovenover filvinduet)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 14:30 #6
Det er ikke blevet et bare for mig , bare at tilføje en opdateringskilde manuelt.

Når jeg går i http får jeg i hvert fald en fejl  hver gang jeg indtaster
download.opensuse.org/repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3/

Næsten ligegyldigt hvor jeg gør det. - (

Kan ikke finde den under softwarekilder fra fællesskabet.
Avatar billede double-g Juniormester
11. december 2010 - 15:49 #7
- Tilføj -> HTTP ->

Softwarekildens navn : valgfrit, bare du selv kan kende den igen
Servernavn : download.opensuse.org
Mappe på server : repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 16:44 #8
Stadig samme fejl:

Ikke i stand til at oprette softwarekilde fra url: http

Vil du skifte url og prøve igen
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 16:48 #9
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 11:23 #10
prøv at fjerne / foran repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 14:17 #11
Den / er ikke noget jeg skriver, men noget der kom automatisk, når jeg trykkede næste.

Lige pludselig kørte det bare, og på magisk vis blev den opdateringskilde kørt ind. Aner ikke hvad jeg har gjort
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 15:48 #12
Jeg har før haft problemer med at se punktummer foran et ord og se skjulte filer i Dolphin, og har det også med at se skift.

Ovenover billedet i konfigurerede softwarekilder har jeg ikke noget der hedder skift.

Under billedet er der noget der hedder genopfrisk. Men over  kun alle softwarekilder og alle tjenester,

Når jeg trykker på den nye kilde kan jeg aktivere eller deaktivere den
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 16:22 #13
gå derefter ind i softwarehåndtering -> softwarekilder ->

Er du evt. sprunget over den del der er markeret med fed ?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 17:07 #14
Uha, Det er åbenbart ikke altid, at man skal springe over hvor gærdet er lavest

Jeg komme i lydikonet på panelet og i mikser og indstil kmix.

Det ser ikke ud som jeg husker kmix, med lyserøde og røde prikker nederst.

Finder jeg ikonet til kmix  i søgelinein, hopper det stadig og kommer ikke længere.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 18:39 #15
Vil gerne vide om det er den samme kmix jeg kommer i, når jeg bruger bruger ikonet på panelet og trykker på mixer, som det er, når jeg trykker på ikonet kmix, der som nævnt, ikke er som jeg husker den.

Hvis det er det, har jeg jo fået svar på mit spørgsmål og du kan smide et svar
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 19:13 #16
Kimx ser sådan ud i KDE 5.4.1 :

http://www.2shared.com/photo/S6dP6Gzo/kimx.html
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 19:14 #17
Rettelse : KDE 4.5.4
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 19:54 #18
Var netop ved at rette på noget vrøvl jeg lavede i sidste kommentar

Så er der noget galt på min.

http://www.2shared.com/file/Wg0y8C1o/kmix.html

Mangler prikkerne forneden og flere spalter. Kan huske jeg engang har fået ordnet nogle problemer med skype i kmix, hvor de prikker betød noget.

Hvis din upload også virker lidt underligt kan de gemme filen først. nederst i højre hjørne
Prøver lige at finde en anden uploadmulighed
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 20:08 #19
http://www.mypicx.com/12122010/kmix/

Sådan ser det ud hos mig. Fra lydikonet på panelet.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 20:23 #20
http://www.mypicx.com/12122010/ikon2/

Det er dette ikon jeg ikke kan komme ind i, og som nok er årsagen til alt bøvlet
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 21:39 #21
Det kunne godt se ud somom det er en light udgave af kmix, der er inkluderet på live-cd'en,men hvis du opdaterer KDE burde du få den rigtige
Avatar billede double-g Juniormester
12. december 2010 - 21:48 #22
du kan forresten evt. prøve om det skype-plugin der er i kopete fungerer bedre
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 21:51 #23
Ikke sikke på at du har ret.

Jeg kan selv føje søjlerne til, men mangler stadig de højtalere og røde/lyserøde eller grønne prikker under, der vist viste om indstillingerne var korrekte.

Det var godt nok en meget hurtig opdatering, der skete da jeg kom til skift systempakkerne til versionerne i denne softwarekilde. 3-4 sek måske.

Men opdateringskilden var der og blev kørt
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 22:31 #24
Overskriften var, at problemet var at jeg ikke kuinne komme i kmix.

Det er jeg kommet og at der så var andre ting, der drillede der, har jo ikke noget med spørgsmålet at gøre

Mit spørgsmål blev besvaret og jeg vil gerne sige tusind tak for dit arbejde og en meget spændende og lærerig tråd for mig

Gør mig den tjeneste at smide et svar

skype-plugin der er i kopete

Der er næsten ingen der bruger kopete eller messenger mere, så det tror jeg ikke er besværet værd. I dag hedder alt Facebook.
Avatar billede double-g Juniormester
13. december 2010 - 19:05 #25
Jeg smider et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 17:51 #26
Er alligevel kommet frem til, at du har ret.

Jeg var så usmart at kalde den nye opdateringskilde KDE, og det var der jo i forvejen en der hed.

Det gik også meget stærkt,som jeg skrev,  da  jeg klikkede på "skift systempakkerne til versionerne i denne softwarekilde" Sandsynligvis fordi de var opdateret.

Har stadig problemer med at  - Tilføj -> HTTP ->

Softwarekildens navn : valgfrit, bare du selv kan kende den igen
Servernavn : download.opensuse.org
Mappe på server : repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3

Får stadig fejlmelding hver gang.

PS. Har fået lyd på Skype
Avatar billede double-g Juniormester
18. december 2010 - 11:56 #27
okay, jeg har lige testet og sammenholdt med

Den / er ikke noget jeg skriver, men noget der kom automatisk,

så vil jeg gætte på at du indsætter et mellemrum efter

repositories/KDE:/Release:/45/openSUSE_11.3

jeg har nemlig oprettet den adskillige gange uden problemer, indtil jeg prøvede at slutte af med et mellemrum. Så kom den fejlmelding du omtaler og Yast indsatte et / foran repositories.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 21:28 #28
Det var et meget kvalificeret gæt.

Da jeg var meget omhyggelig med kopier/sæt ind helt til venstre og ellers ikke bruge musen gik det helt smertefrit. :-)

Tak er efterhånden blevet et fattigt ord, men det skal der nu alligevel lyde fra mig..

Glædelig jul og godt nytår til dig.
Avatar billede double-g Juniormester
18. december 2010 - 23:04 #29
i lige måde