Avatar billede pizzahaj Nybegynder
27. juli 2001 - 00:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Email fra database...hvordan???

Er der nogle af jer eksperter der ved hvordan man sender standard emails (3 forskellige slags til adresser fra en MSSQL Database) via ASP???????
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
27. juli 2001 - 00:29 #1
Hvilken emailkomponent?

Du har to muligheder. Du kan lave dine afsendere ind i en kommaseperaret streng sådan her:

\'connection og connectionstring
Set objRS = objConn.execute(\"SELECT * FROM emails;\")

strAdresser = \"\"

Do while Not objRS.EOF
strAdresser = strAdresser & objRS(\"Email\")
objRS.Movenext
Loop

\'Luk connection

Også i din emailafsendelses ting sætter du så To eller Recipient eller hvad det nu hedder lig med Adresser.

En anden mulighed er at køre hele processen for at sende en email igennem for hver post, derved har du mulighed for at personisere.

PS: MSSQL kan også sende mail, har du set på xp_sendmail
Avatar billede pizzahaj Nybegynder
07. august 2001 - 20:56 #2
moonduck >> Tak for dit svar, men...
Hvilke email-komponenter er der??? Det du giver som eksempel sender jo ikke noget, men itererer igennem adresserne.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
07. august 2001 - 23:15 #3
Du kan bla. bruge CDO objektet:

dim objNewMail
Set objNewMail = CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
objNewMail.Send \"framail@dom.dk\", \"tilmail@dom.dk\", \"Hello\", _
                \"Dette er mail-tekst\", 0 \' 0 = low importance
Set objNewMail = Nothing
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. august 2001 - 11:53 #4
Pizzahaj>> Man kan ikke sende mail direkte fra ASP du skal have en tredjepartskomponent installeret på serveren, og jeg ville ikke forvirre dig med et eksempel til en komponent du ikke har adgang til. Find ud af hvilken komponent der er på din webserver og spørg igen eller læs evt. :

http://www.html.dk/scripts/asp/00002/
http://www.html.dk/scripts/asp/00003/
http://tech.dimac.net/isapiscript.dll?action=read&id=32299&exId=32466

Som dækker de mest gængse mailkomponenter.
Avatar billede pizzahaj Nybegynder
10. august 2001 - 14:07 #5
kamikaze>> Det virker med CDO objektet...