Avatar billede fed666 Nybegynder
04. december 2010 - 13:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mysql db på unoeuro

Hej jeg er ved at få grå hår jeg er ved at lave en website som er hosted på unoeuro når jeg tester den på lokal maskinen via vs2005 kører alt som det skal men på webhotelet giver den følgende fejl og jeg kan ikke gennemskue hvad problemet er:

Could not load file or assembly 'MySql.Data, Version=5.2.5.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'MySql.Data, Version=5.2.5.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Assembly Load Trace: The following information can be helpful to determine why the assembly 'MySql.Data, Version=5.2.5.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d' could not be loaded.

WRN: Assembly binding logging is turned OFF.
To enable assembly bind failure logging, set the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) to 1.
Note: There is some performance penalty associated with assembly bind failure logging.
To turn this feature off, remove the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog].

Stack Trace:

[FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'MySql.Data, Version=5.2.5.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.]
  crumplerTableAdapters.vareTableAdapter.hentvare() +0

[TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation.]
  System.RuntimeMethodHandle._InvokeMethodFast(IRuntimeMethodInfo method, Object target, Object[] arguments, SignatureStruct& sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeType typeOwner) +0
  System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethodFast(IRuntimeMethodInfo method, Object target, Object[] arguments, Signature sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeType typeOwner) +72
  System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean skipVisibilityChecks) +335
  System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) +28
  System.Web.UI.WebControls.ObjectDataSourceView.InvokeMethod(ObjectDataSourceMethod method, Boolean disposeInstance, Object& instance) +486
  System.Web.UI.WebControls.ObjectDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1953
  System.Web.UI.DataSourceView.Select(DataSourceSelectArguments arguments, DataSourceViewSelectCallback callback) +21
  System.Web.UI.WebControls.DataBoundControl.PerformSelect() +143
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.DataBind() +74
  System.Web.UI.WebControls.GridView.DataBind() +4
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.EnsureDataBound() +66
  System.Web.UI.WebControls.CompositeDataBoundControl.CreateChildControls() +75
  System.Web.UI.Control.EnsureChildControls() +102
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +42
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +175
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2496

Håber inderligt at nogen kan pointe mig i den rigtige retning
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. december 2010 - 14:54 #1
Mysql.Data er det en DLL eller ?
Kunne det være du har "installeret" noget mysql halløj lokalt, men som mangler på din server ?
Avatar billede fed666 Nybegynder
04. december 2010 - 17:16 #2
det er ikke umuligt lokalt har jeg instaleret connectoren fra mysql's side  prøver at afinstalere den og køre rent med den dll unoeuro har
Avatar billede fed666 Nybegynder
04. december 2010 - 21:01 #3
Gik ikke den dll jeg har fra unoeuro kan ikke registreres måske fordi jeg kører w7
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 10:03 #4
Og du følger dette eksempel: http://www.unoeuro.com/support/faq/9/38/

I windows 7, kan du ikke bare inkludere dll'en i dit projekt (altså windows 7)
Avatar billede fed666 Nybegynder
05. december 2010 - 10:25 #5
Jeg er ikke helt med på hvad du mener jeg prøvede at registrere dllen via regsrv og dette lykkedes ikke skal den ligge i en eller anden bestemt mappe eller hur ovenstående fremgangs måde plejer at være den rigtige under xp men w7 og aSP.NET er ganske nyt for mig så jeg tager i mod alt hjælp med kyshånd.jeg har følgende i web.config:

<connectionStrings>
<add name="mydbConnectionString" connectionString="server=mysql8.unoeuro.com;Database=aussiebags_dk_db;User=USER;pwd=PASS"/>
<add name="aussiebags_dk_dbConnectionString" connectionString="server=mysql8.unoeuro.com;User Id=USER;Persist Security Info=True;password=PASS;database=aussiebags_dk_db" providerName="MySql.Data.MySqlClient"/>
  </connectionStrings>

ikke helt som eks.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 11:05 #6
Jeg er heller ikke den store .NET udvikler eller Visual Studio haj, men kan du ikke tilføje en dll til dit projekt ?
Jeg mener "bare" du skal højre klikke på projektet og vælge ADD reference. (her vælger du så DLL'en - via browse)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2010 - 19:53 #7
MySql.Data.dll er en .NET DLL og ikke en COM DLL, så den skal ikke registreres med regsrv.

Den behøver heller ikke at blive installeret, hverken på server eller udviklings maskine.

                    installeret                ikke installeret
udvikling            tilføj ref                  browse og tilføj ref
server              ingenting                  upload DLL til web app bin dir
Avatar billede fed666 Nybegynder
06. december 2010 - 09:55 #8
tak for jeres svar jeg har prøvet med ref til dll men det virker ikke hverken lokalt eller på server kun når jeg instalere connector via setup programmet fra mysql vierker det lokalt men ikke på server det muligt jeg ikke opsætter rigtigt til at bruge dll men burde det ikke være som angivet neden for ?
er ved at få grå hår hjælp det sgu for tidligt i min alder

<connectionStrings>
<add name="mydbConnectionString" connectionString="server=mysql8.unoeuro.com;Database=aussiebags_dk_db;User=USER;pwd=PASS"/>
<add name="aussiebags_dk_dbConnectionString" connectionString="server=mysql8.unoeuro.com;User Id=USER;Persist Security Info=True;password=PASS;database=aussiebags_dk_db" providerName="MySql.Data.MySqlClient"/>
  </connectionStrings
Avatar billede fed666 Nybegynder
06. december 2010 - 10:08 #9
sorry og tak nu virker det dll på serveren og den andenconnector lokalt spøgst men va
Avatar billede fed666 Nybegynder
06. december 2010 - 10:25 #10
har ikke helt styr på hvordan dette forum virker men jeg lukker denne arne_v skulle egentlig have pointene men hvordan
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. december 2010 - 10:31 #11
Arne skal lægge et svar.
Så kan du vælge det svar som det "rigtige" og give ham point.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2010 - 15:04 #12
svar