Avatar billede Sarsten Nybegynder
02. december 2010 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Design pattern

Hej Eksperter,

Jeg har udarbejdet en applikation hvor jeg har benyttet mig af Model-view-controller pattern hvor det har været muligt, da jeg brugte drag and drop delen til view delen, og codebehind som controller.

Mit problem ligger i at jeg nu har udarbejdet en applikation med view og controller i samme klasse, da jeg har lavet det hele dynamisk i codebehind filen, filen fylder nu 1500 linjer, og applikationen er bygget ved hjælp af stored procedures.

Jeg kunne godt forestille mig at de som skal vedligeholde på det får problemer når de skal ind og rette i en af de mange Canvas metoder eller Controller metoder, da der er mange at kigge efter.

Men i og med det er dynamisk kan jeg jo ikke kaste en clickhandler metode ind for sig selv eller et Canvas i en klasse for sig da jeg ikke kan styre click metoden, hvordan kringler jeg lige den?

Håber i forstår mit problem :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2010 - 00:41 #1
Medmindre du har 500 metoder af 3 linier hver, så må det være muligt at flytte noget af koden ud i andre klasser således at den normale code behind fil kun bliver et skelet som kalder diverse metoder.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2010 - 00:48 #2
Alternativt kan du lave 5 filer af ca. 300 linier med samme class og bruge partial keyword.

Hvis du grupperer metoderne logisk, så kan det hjælpe lidt på overblikket.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 00:12 #3
OK ?
Avatar billede Sarsten Nybegynder
14. februar 2011 - 04:23 #4
Hoppede over til MVC kunne også have brugt MVVM til de nysgerrige :)

(Patterns)