Avatar billede webopgaver Nybegynder
02. december 2010 - 22:43 Der er 4 kommentarer

DropDownList - Null værdier

Jeg har en lille udfordring med mine DropDownList's. Hvis værdien er Null i tabellen fejler DropDownList'en. Jeg har brug for en løsning, hvor vis "SelectedValue" er Null da ingen "Bind" - men er der en værdi, da Bind'es til denne.

Her følger min kode:

<asp:DropDownList ID="DropDownList2" runat="server"
DataSourceID="SqlDataSource" DataTextField="Description" DataValueField="ProcessStepID" SelectedValue='<%# Bind("ProcessStepID") %>' AppendDataBoundItems="True">
</asp:DropDownList>

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource" runat="server"
ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DataConnectionString %>"  SelectCommand="SELECT [ProcessStepID], [Description] FROM [tListProcessStep] ORDER BY [Sort]"></asp:SqlDataSource>
Avatar billede Syska Mester
03. december 2010 - 10:11 #1
lav din sql lidt om.

SELECT ISNULL(ID, 0), Description FROM table;

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
03. december 2010 - 11:12 #2
Super løsning, dog er der tale om en UniqueIdentifier så hvordan klarer jeg den ?
Avatar billede Syska Mester
03. december 2010 - 11:28 #3
SELECT ISNULL(Id, NEWID()), Name FROM IsNullTest
Avatar billede Syska Mester
03. december 2010 - 11:29 #4
og svar