Avatar billede KHHP Juniormester
02. december 2010 - 19:12 Der er 1 løsning

Sharing Problem

Hej
Som det fremgår af overskriften har jeg et problem med sharing.
Jeg har et Ubuntu 10.10 Live USB, som jeg booter min stationære fra, da den ellers ikke vil registere min Lager HDD på SATA, hvis den primære HDD med Windows 7 er tilsluttet.
Så nu har jeg bootet ind i dette system, og har opsat sharing af min Lager HDD, så jeg kan kopiere installationsfilen til Photoshop over på min bærbare med Windows 7 64-bit. Ubuntu er 32-bit. Jeg kan sagtens finde Live USB systemet, det hedder bare UBUNTU, men inde i kan jeg også se min share, men kan ikke få adgang til det. Jeg får denne besked: Der kan ikke opnås adgang til \\ubuntu\lager 500gb.
Du har ikke adgangstilladelse til \\ubuntu\lager 500gb. Kontakt netværksadministratoren for at anmode om adgang

Hvordan får jeg de to systemer til at kommunikere?
Har prøvet at oprette forbindelse både fra Windows og Ubuntu.
Jeg har fået det til at virke hos en ven før, men der havde vi installeret ubuntu 10.10 på maskinens HDD. Her var det også win 7 x64 og ubuntu 10.10 x86.
Avatar billede KHHP Juniormester
04. december 2010 - 20:01 #1
Lukket, fandt løsningen selv