Avatar billede mickni33 Nybegynder
30. november 2010 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RecordSet i asp classic

Hvorfor virker dette ikke når jeg prøver med mit loop, siden fejler..
Hvis fjerner mit loop og bare skriver  response.write rs(0)
så får jeg min værdi
------------------------------------------------------------

    rs = conn.Execute("sp_FindReminderOnCustomer '','','Klar til rykker',''")
    response.write rs(0)

    if not rs.eof then
        do while not rs.eof
            response.write rs(0)
            rs.movenext
        loop
    end if
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2010 - 14:59 #1
Hvad er conn for et objekt (det kan da ikke være ADODB.Connection med den parameterliste)?

Jeg vil mene du skal sætte rs med set-kommandoen, altså

set rs = conn.Execute(...)

forudsat at conn.Execute returnerer et objekt.

Kan du evt. vise lidt mere kode, som afslører hvilke objekter du arbejder med...?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
30. november 2010 - 15:09 #2
Det var "Set" der gjorde forskellen..

hmmm hvornår skal man bruge "set" og hvornår kan man lade være
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2010 - 15:18 #3
Set skal bruges når man tildeler en variabel et objekt og let bruges til andre variabeltyper. Let er implicit og kan derfor undlades, hvilket den oftest bliver...
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2010 - 15:18 #4
:-)