Avatar billede mlunde Nybegynder
30. november 2010 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Javascript counter sammen med MySQL database

Hej.

Jeg er ude i at skulle have lavet en knap, der hver gang den bliver trykket på, så opdaterer et tal i en række i min database med +1. Min række hedder "buyer".

Derudover skal jeg kunne vise noget tekst, hvis dette tal er under fx. 12 tryk og en anden tekst hvis den er 12 eller mere.

Nogle der kan hjælpe mig, med noget Javascript?
Det er til en hjemmeside der bliver lavet i ASP.net i Visual Studio Express 2010.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 13:22 #1
ehm, jeg tror jeg ville lave den i ASP.Net (c# eller VB) og så lade den kode om det...
Avatar billede mlunde Nybegynder
30. november 2010 - 13:43 #2
Hvordan ville du så gøre det?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 13:52 #3
To hurtige:

Kan du kode en knap og dens "onclick" i ASP.NET?

Kan du sende forespørgsler til en database, enten via direkte SQL eller via stored procedures?

For ellers tror jeg du skal starte med at lære lidt basalt omkring f.eks. programmering i C# eller VB, udvide med .NET og så lægge hele webforms indover. Når du så har det på plads kan du gå videre med lidt SQL og så få bundet det hele smukt sammen.
Avatar billede mlunde Nybegynder
06. december 2010 - 14:40 #4
Jeg fik løst det i C#, men jeg havde brug for et mere detaljeret svar. Tak ellers :)