Avatar billede thorvall Nybegynder
30. november 2010 - 09:36 Der er 1 løsning

Starte Excel fra SQL Server Agent.

Slås med at få SQL server til at køre et excel job.
Men ryger i forskellige problemmer og vil høre om her er nogen der kende en metode der fungere.

Har prøvet med følgende: ActiveX Script (SQL Agent Service account)
Function Main()
Dim Excel_app
Dim ExcelCode
Set Excel_app = CreateObject("Excel.Application")
set ExcelCode = Excel_app.workbooks.open("C:\TEST_NS.xlsm")
Excel_app.Run "Auto_Open" (har også prøver med Auto_open_not navn til makroen)
ExcelCode.Close
Excel_app.Quit
Set Excel_app = Nothing
Main = DTSTaskExecResult_Success
End Function

Uden held men med følgende fejl
11/30/2010 09:00:37,Excel_Test,Error,1,DYNAMICS,Excel_Test,Start_XLS,,Executed as user: DYNAMIC\SQLService. Error Code: 0  Error Source= Microsoft VBScript runtime error  Error Description: ActiveX component can't create object: 'Excel.Application'    Error on Line 3.  The step failed.,00:00:32,0,0,,,,0

Har også prøvet at køre det med "CmdExec" "Excel" "C:\TEST_NS.xslm" og med ligende fejl.

For begge jobs er der oprettet en lokal bruger med adm rettigheder som er sat som Owner.

Har i nogen ideer.
Avatar billede thorvall Nybegynder
30. november 2010 - 14:56 #1
Tjaa, forsøget os frem og endte med at når vi pakkede det hele ind i en SISS pakke, så ville SQL-Server godt eksekvere filen.