Avatar billede Pawel Novice
26. juli 2001 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hvad, hvordan, hvilke............ laver jeg en ftp server

Greeting

Nu kommer der en samling  stavefejl til at generer jeres øjne :)

And the story goes.......

Jeg er ved at bikse en pc sammen af nogle foreskellig dele. Jeg har en adsl linie og kunne godt tænke mig at lave en ftp server :)

Der er 2 pc\'er på linien i øjeblikket. Alt sammen på en lille hub.
Jeg har før kørt en lille ftp server på min spillecomputer, så jeg er ikke helt grøn :)

Men det var win 98SE og et meget simpelt ftp program.

Her kommer de 10.000 spørgesmål.

1 . Hvilket styresystem kan I foreslå.
    (Jeg har tænkt noget I windows 2000 klassen)
    Men der er nogle foreskellig programmer der.
    F.eks. er der noget der hedder windows 2000
    workstation????? hvad er det for en fisk???

2 . Der skal næsten også være en god firewall på.
    Men hvad for en????

3 . Og da jeg ikke tænker/har penge til at købe en  monitor...... Ville det være fedt hvis jeg kunne      bruge et lille program til at styre pc\'en fra en anden pc :)

4 . Og slutspørgesmålet er :
    Hvilket program skal jeg bruge til at lave en god solid ftpsever med. Jeg har læst om et der hedder
WAR-ftp. Er det godt eller skulle jeg bruge et andet??

Det var vist hvad en grøn \"server bønne\" som mig kunne skrabe sammen af spørgesmål for nu.

Hvis I har nogle ideer til andre programmer der er meget nyttige når man kører en ftp server, så fløjt eller bare skriv ;)

Hov.  links til nogle steder på nettet hvor jeg kan blive klogere på det her ftpnoget er meget velkomne.

Venlig Hilsen

Story
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 21:26 #1
1: Windows 2000 Professional, modsvarer Windows NT4 Workstation (godt valg)

2: Brug Norton/Symantec\'s

3: PC Anywhere

4: Jeg bruger Serv-U

det var mit bud
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 21:27 #2
hov..svar
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
26. juli 2001 - 21:34 #3
I win2k Pro kan du bruge den indbyggede ISS til at lave en ftp-server med ...

Hvis du får fat i win2k Server kan desuden fjernstyrer computere via ISS (en slags ISS-web)
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
26. juli 2001 - 21:43 #4
1. styresystemet er ikke det vigtigste, hvis den kun skal bruges til ftp, men win 98 ver.2 og opefter er da et godt valg...
Hvad ang. de forskelige win 2000, så havde jeg på et tidspunkt win 2000 server, der er indbygget ftp, web, mail og news server, disse skal slås fra, hvis man vil benytte adre programmer end microsofts....

2. Jeg har brugt ZoneAlarm, den er ganske god og nem. Norton/symantech fylder betydeligt mere....

3. PC-Anyware, fra norton/Symantech

4.Kender ikke så mange, men bruger selv, og kender mange andre der bruger G6-FTPserver, ellrnden nye version af den der hedder Bulletprof G6 http://www.gene6.com
Avatar billede morten2 Nybegynder
26. juli 2001 - 22:17 #5
W2k Server har noget der hedder Terminal Services.
Det kan bruges til at \"fjernstyre\" serveren.
Det virker forbløffende godt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juli 2001 - 08:59 #6
1: Linux
2: Linux
3: Linux
4: Linux

Linux har alle de faciliteter du efterspørger. du kan på http://www.sslug.dk/linuxbog hente bogen \"friheden til web....\" hvor du kan læse hvordan du gør, og du kan på www.sslug.dk mailingslister få alt den teoretiske og praktiske hjælp du får brug for

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. juli 2001 - 10:57 #7
1) Linux (www.linux.org) (Debian er et godt valg.. Red Hat er også godt)
2) Følger med...
3) SSH er din ven... følger med...
3) Proftpd (www.proftpd.org)

bare lidt propaganda... :)
Avatar billede Pawel Novice
27. juli 2001 - 15:06 #8
hahahhaahahaha

Jeg ved at linux er totalt godt men jeg er ikke så kendt med det.
(I kunne be mig om at bygge en rumfærge og det ville gå bedre:)

Story
Avatar billede afh Nybegynder
27. juli 2001 - 15:53 #9
3. En anden (og gratis) mulighed for at fjernstyre pc\'er er VNC:

http://www.uk.research.att.com/vnc/
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juli 2001 - 20:42 #10
Sluder!!! linux er lige så let som windows og det er lettere at få hjælp (hos www.sslug.dk). med friheden til at vælge og de andre bøger har du det meste af de informationer du behøver, på dansk og med e-mail adgang til de mange der har skrevet bøgerne

Kim...
Avatar billede Pawel Novice
28. juli 2001 - 08:36 #11
Jeg tror at jeg prøver linux :)

Håber ikke det giver mig for mange grå hår :)

Well, bufferzone det er lidt din fortjeneste:)

Tak for hjælpen allesammen

Story
Avatar billede Pawel Novice
28. juli 2001 - 08:52 #12
Øv glemte lige noget.

Kan jeg fjernstyrer en linux ftp server fra windows 98 med et eller andet program???
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juli 2001 - 22:35 #13
Samba til forbindelsen, derefter telnet og tekstkommandoer (get, put .....