Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 19:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Til mugs (eller en anden der kan svare)

Hej igen.
Jeg fik hjælp til at få vist et afkrydsningfelt i en raport, hvis argumentet for afkrydsningsfeltet i en formular var "sand" ellers skulle det være skjult.
Hjælpen så sådan ud..
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me.DIT FELT = True Then
Me.DIT FELT.Visible = True
Else:
Me.DIT FELT.Visible = False
End If
End Sub

Fint nok, men hvad nu hvis man har flere afkrydsningsfelter på raporten der skal opføre sig på samme måde.. hvad så??

Jeg prøvede det her..
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me.Check20 = True Then
Me.Check20.Visible = True
Else:
Me.Check20.Visible = False
End If

If Me.Check22 = True Then
Me.Check22.Visible = True
Else:
Me.Check22.Visible = False
End If

If Me.Check24 = True Then
Me.Check24.Visible = True
Else:
Me.Check24.Visible = False
End If

If Me.Check26 = True Then
Me.Check26.Visible = True
Else:
Me.Check26.Visible = False
End If

End Sub
og det virker jo ikke.. Hvordan får jeg det løst?
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 20:11 #1
Det SKAL fungere - Denne er afprøvet uden problemer. Får du nogen fejl eller anden indikation af, hvorfor det ikke spiller?

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me.kryds1 = True Then
Me.kryds1.Visible = True
Else:
Me.kryds1.Visible = False
End If

If Me.kryds2 = True Then
Me.kryds2.Visible = True
Else:
Me.kryds2.Visible = False
End If

If Me.kryds3 = True Then
Me.kryds3.Visible = True
Else:
Me.kryds3.Visible = False
End If

End Sub
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 20:45 #2
Hvor i rapporten ligger de felter, hvor koden ikke fungerer?
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 21:47 #3
Hej mugs..
Det virker meget underligt.. Nogle gange virker det.. andre gange kommer der ingen af felterne frem selv om de ER afkrydset på formularen.. jeg har også været ude for en error der fortalte noget om en værdi der ikke havde fået noget tildelt..

Kan det være ene eller anden form "refresh" eller noget ligende, der mangler??
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 21:48 #4
Obs Felterne ligger detaljesektionen
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 21:53 #5
Det kan godt være en manglende refresh. Prøv at indsætte den lige inden du udskriver rapporten.
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 21:54 #6
hvordan gør jeg det?
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 21:59 #7
Jeg får også nogle gange en Run-time error: 2427 You entered an expression that has no value og når jeg så trykker på debug ser det sådan her ud.
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me.Check20 = True Then
Me.Check20.Visible = True
Else:
Me.Check20.Visible = False
End If

If Me.Check22 = True Then
Me.Check22.Visible = True
Else:
Me.Check22.Visible = False
End If

If Me.Check24 = True Then
Me.Check24.Visible = True
Else:
Me.Check24.Visible = False
End If

If Me.Check26 = True Then
Me.Check26.Visible = True
Else:
Me.Check26.Visible = False
End If

End Sub

Hvor linien
If Me.Check20 = True Then
lyser gult
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 22:06 #8
Me.Refresh
docmd.openreport....
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 22:14 #9
Det ser ud til at det var en refresh der skulle til..

Smider du lige et svar så du kan få dine velfortjente points, mugs ?
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 22:18 #10
OK - Tak

Husk at en refresh kun opdaterer eksisterende poster, nye poster bliver ikke tilføjet i tabellen, der skal du bruge en Requery, men det er en lidt anden problematik