Avatar billede maddog_em Nybegynder
29. november 2010 - 11:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access vs SQL databaser

Hej

Jeg har efterhånden lavet en del forskellige sider hvor et asp statement ser ned i en Access database - og vil nu prøve med en SQL database istedet for.
Inden jeg kaster mig over dette, har jeg lige et spørgsmål.....

1) når jeg skal kalde databasen, hvilken kommando er så oftes brugt til at åbne og lukke databasen

2) når jeg skal læse fra databasen, er det så bare som i access - sql = "select * from [database_navn] where et_eller_andet = 1 order by noget_andet"
eller er det helt anderledes?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 11:50 #1
Hvilken SQL database har du tænkt dig at bruge?
Avatar billede maddog_em Nybegynder
29. november 2010 - 11:57 #2
databasen ligger på en SQL server 2008 R2 - men vil blive kopieret over på en webserver, hvor jeg håber på at der vil kører en sql express

har det en kæmpe betydning?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 12:31 #3
Nej, du kan sagtens overføre dine access SQL til en MS-SQL server, der er ikke den store forskel.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
30. november 2010 - 08:40 #4
1. Tag et kig på denne side der er alt hvad du skal bruge http://www.connectionstrings.com/

2. Dine sql forspørgelser ændre sig ikke "Select * From db_name Where id = 1" er det samme om det er access eller sql server

God fornøjelse ;o)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
30. november 2010 - 09:16 #5
#Karl-koder

ha-ha-ha (smiler) det var 100% sådan noget jeg håbede på ville dukke op :)

smid et svar...... det kan vidst ikke gøres bedre
Avatar billede karl-koder Nybegynder
01. december 2010 - 16:12 #6
Det får du her ;o)