Avatar billede joller10 Nybegynder
26. november 2010 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Operatorer

Jeg har to arrays kaldet arrayDouble og arrayString. arrayDouble indeholder en række tal, og arrayString indeholder operatorer (+, -, *, /).

Jeg prøver på at løse følgende (med en for-lykke øverst):

udregner.setText( arrayDouble[x] arrayString[x] arrayDouble[x+1]);

Den ser ikke arrayString[x] som en operator mellem de to, og ville høre om man kunne få den til at tro det er en operator.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. november 2010 - 14:17 #1
Du skal bruge noget der oversætter din string, noget a'la nedenstående.
Men du bør nu bruge enum istedet for string, og så kan du blot bruge en "switch":

public static void calc(double a, string op, double b)
{
if(op.compareTo("+")
{
return a+b;
}
else if(op.compareTo("-")
{
return a-b;
}
else if(op.compareTo("*")
{
return a*b;
}
else if(op.compareTo("/")
{
return a/b;
}
else
{
throw new IllegalArgumentException(op);
}
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2010 - 20:57 #2
Hvis .compareTo erstattes af .equals, så må det være den simple løsning.

De mere tricky involverer brug af script engine, bean shell, dynamisk kode generering etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 00:18 #3
joller??
Avatar billede joller10 Nybegynder
27. december 2010 - 18:46 #4
Ja havde håbet på et andet svar ^^ men mcb2001 bare læg et svar så giver jeg point
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. december 2010 - 12:56 #5
svar