Avatar billede karl-koder Nybegynder
26. november 2010 - 10:35 Der er 1 løsning

Xml til dataset

Hejsa,

Jeg ligger noget xml i et dataset som ser ud som følger:

<sites>
  <site>
    <title>Forside</title>
    <content>Dette er forsiden</content>
    <expire start="01-12-2010" end="30-12-2010">true</expire>
  </site>
  <site>
    <title>Om os</title>
    <content>Dette er om os siden</content>
    <expire start="01-12-2010" end="30-12-2010">true</expire>
  </site>
  <site>
    <title>Kontakt</title>
    <content>Dette er kontakt siden</content>
    <expire start="01-12-2010" end="30-12-2010">false</expire>
  </site>
</sites>

Når dette bliver indlæst i datasettet bliver det til 2 tabeller, en der indeholder <title> og <content> og en der indeholder <expire>.

For ikke at skal kigge i to tabeller når jeg skal load data ligger jeg dem sammen til én.

Mit problem er bare at jeg ikke kan få fat i selve værdien på expire tagget altså true/false, start og end atributterne er der ingen problemer med at finde.

Det skal siges at jeg bruger en dataliste til visning af disse data.

Hvad kan jeg gøre for at få fat i den værdi?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
29. november 2010 - 08:37 #1
Det viser sig at jeg blot skal hente den ved at angive placeringen med:

    dataRow[index]

istedet for at tænke på selve navnet af noden:

    dataRow["expire"]

Bare hvis der er andre der skulle løbe på det problem ;o)

/Martin