Avatar billede timelord Nybegynder
26. november 2010 - 10:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra webservice

Jeg har en lille opgave hvor jeg skal hente data fra en webservice, men jeg kan ikke rigtig få det til at spille. Webservicen skal kaldes med flere parametre og den returnene så en xml fil.

Det jeg gerne vil er at kalde webservicen og derefter læse xml filen og lægge data i et dataset, datatable, datagrid eller i databasen.

Jeg har tilføjet en webreference og kan også kalde den så xml filens indhold ligger i en string variabel.

Kan jeg gøre et eller andet for at få indholdet fra strengen over i et dataset?

Eller er der nogen der har et eksempel som gør det hele, eller kan henvise mig til et eksempel som gør det hele.

Med det hele mener jeg  kalder servicen, læser data og lægger det i dataset, database.

På forhånd tak.
Avatar billede platik Nybegynder
26. november 2010 - 10:31 #1
Kan måske bruge http://support.microsoft.com/kb/311566

Se under afsnittet: "Create Project and Add Code"
Avatar billede timelord Nybegynder
26. november 2010 - 10:59 #2
Tak men det giver mig desværre en fejl.

Her er min kode:

string XMLResult indeholder xml koden.

XmlDocument xmlDoc = new XmlDocument();
xmlDoc.LoadXml(XMLResult);
xmlDoc.Save(@"c:\data.xml");

string xmlFile = @"c:\data.xml";

DataSet ds = new DataSet();
FileStream fsReadXml = new FileStream(xmlFile, FileMode.Open);

ds.ReadXml(fsReadXml);

GridView1.DataSource = ds.Tables[0];

Men jeg får følgende fejl;

"En indlejret relation eller en elementkolonne kan ikke føjes til en tabel, der indeholder en SimpleCont-kolonne."
Avatar billede timelord Nybegynder
26. november 2010 - 12:15 #3
Jeg løber hele tiden ind i en masse fejl.
Findes der ikke et godt eksempel som via en webservice henter data i xml og lægger det ned i en mysql database.
Avatar billede bvli Praktikant
26. november 2010 - 12:21 #4
Men hvordan ser den xml ud du modtager fra din webservice? Og er du i det hele taget sikker på, at du vil have det op i et dataset?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. november 2010 - 12:21 #5
Kom med lidt af xml'en så vi kan se den :)
Avatar billede timelord Nybegynder
26. november 2010 - 13:45 #6
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<guidedenmark xmlns="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/ http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/GDK_XML_schema.xsd">
  <content />
  <metadata>
    <enumerations facilitydefinition="Adgang Bygningsværker">
      <enumeration key="246">
        <localversion culture="da-dk">Kan kun ses udefra</localversion>
        <localversion culture="en-gb">Only visible from the outside</localversion>
        <localversion culture="de-de">Kann nur vom Aussen betrachtet werden</localversion>
      </enumeration>
    </enumerations>
    <findcities>
      <findcity key="Allinge-Gudhjem">
        <findarea>Bornholm</findarea>
        <localversion culture="da-dk">Allinge</localversion>
        <localversion culture="en-gb">Allinge</localversion>
        <localversion culture="de-de">Allinge</localversion>
      </findcity>
    </findcities>
    <findareas>
      <findarea key="Bornholm">
        <localversion culture="da-dk">Bornholm</localversion>
        <localversion culture="en-gb">Bornholm</localversion>
        <localversion culture="de-de">Bornholm</localversion>
      </findarea>
    </findareas>
    <productareas>
      <productarea key="Aktiviteter">
        <localversion culture="da-dk">Aktiviteter</localversion>
        <localversion culture="en-gb">Activities</localversion>
        <localversion culture="de-de">Aktivitäten</localversion>
      </productarea>
    </productareas>
    <productdefinitions>
      <productdefinition key="Begivenheder">
        <localversion culture="da-dk">Begivenheder</localversion>
        <localversion culture="en-gb">Events</localversion>
        <localversion culture="de-de">Veranstaltungen</localversion>
      </productdefinition>
    </productdefinitions>
  </metadata>
</guidedenmark><?xml version="1.0"?>
<xs:schema id="NewDataSet" targetNamespace="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/" xmlns:mstns="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/" xmlns="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata" attributeFormDefault="qualified" elementFormDefault="qualified">
  <xs:element name="localversion" nillable="true">
    <xs:complexType>
      <xs:simpleContent msdata:ColumnName="localversion_Text" msdata:Ordinal="1">
        <xs:extension base="xs:string">
          <xs:attribute name="culture" form="unqualified" type="xs:string" />
          <xs:attribute name="findarea_Id" type="xs:int" use="prohibited" />
        </xs:extension>
      </xs:simpleContent>
    </xs:complexType>
  </xs:element>
  <xs:element name="enumerations">
    <xs:complexType>
      <xs:sequence>
        <xs:element name="enumeration" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded">
          <xs:complexType>
            <xs:sequence>
              <xs:element ref="localversion" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" />
            </xs:sequence>
            <xs:attribute name="key" form="unqualified" type="xs:string" />
          </xs:complexType>
        </xs:element>
      </xs:sequence>
      <xs:attribute name="facilitydefinition" form="unqualified" type="xs:string" />
    </xs:complexType>
  </xs:element>
  <xs:element name="findcities">
    <xs:complexType>
      <xs:sequence>
        <xs:element name="findcity" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded">
          <xs:complexType>
            <xs:sequence>
              <xs:element name="findarea" nillable="true" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded">
                <xs:complexType>
                  <xs:simpleContent msdata:ColumnName="findarea_Text" msdata:Ordinal="1">
                    <xs:extension base="xs:string">
                      <xs:attribute name="key" form="unqualified" type="xs:string" />
                    </xs:extension>
                  </xs:simpleContent>
                </xs:complexType>
              </xs:element>
              <xs:element ref="localversion" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" />
            </xs:sequence>
            <xs:attribute name="key" form="unqualified" type="xs:string" />
          </xs:complexType>
        </xs:element>
      </xs:sequence>
    </xs:complexType>
  </xs:element>
  <xs:element name="NewDataSet" msdata:IsDataSet="true" msdata:UseCurrentLocale="true">
    <xs:complexType>
      <xs:choice minOccurs="0" maxOccurs="unbounded">
        <xs:element ref="localversion" />
        <xs:element name="guidedenmark">
          <xs:complexType>
            <xs:sequence>
              <xs:element name="content" type="xs:string" minOccurs="0" />
            </xs:sequence>
          </xs:complexType>
        </xs:element>
        <xs:element name="metadat<?xml version="1.0"?>
<xs:schema id="NewDataSet" xmlns="" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata">
  <xs:element name="NewDataSet" msdata:IsDataSet="true" msdata:UseCurrentLocale="true">
    <xs:complexType>
      <xs:choice minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" />
    </xs:complexType>
  </xs:element>
</xs:schema>

Jeg har tage en masse ud for den er virkelig stor.
Avatar billede tjens Nybegynder
27. november 2010 - 01:00 #7
Du kan køre LINQ direkte på den indlæste XML:
http://www.dotnetcurry.com/ShowArticle.aspx?ID=505
Avatar billede timelord Nybegynder
08. december 2010 - 13:40 #8
Jeg kan simpelhen ikke komme videre, jeg kan læse xml data ind i en streng. Men alle forsøg på at få data over i et dataset eller over i mysql giver mig den ene fejl efter den anden.

Jeg har lagt en xml fil ud på min hjemmeside så i kan se hvad den indeholder.

Se den på www.trisect.dk/files/data.xml
Avatar billede bvli Praktikant
08. december 2010 - 13:59 #9
Men har du lavet et databaseskema? Hvordan er det opbygget? Skal du ændre i data, eller er de statiske? Hvis ikke du skal ændre i dem, behøver du så at have dem i databasen? Kunne du ikke gemme dem i memory og forespørge direkte på dem via system.xml.linq/system.xml.xpath?
Avatar billede timelord Nybegynder
08. december 2010 - 14:12 #10
Det jeg får ved at kalde webservicen er den xml fil som du kan se på min hjemmeside.
Jeg skal have dem lagt op på en MySQL database, de skal bruges senere.

Jeg skal ikke ændre i dem bare læse dem. Men jeg skal kalde webservicen med mellemrum for at opdatere mine data.
Avatar billede bvli Praktikant
08. december 2010 - 14:49 #11
Den lette måde er at du glemmer databasen og bruger filen direkte fra disk (smider den hukommelsen under afvikling af din applikation) og så forespørger direkte i den, så stor der den heller ikke.

Ellers er du nødt til at lave en databasestruktur som afspejler filens struktur, og lægge data derned. Men er det ikke lidt overkill?
Avatar billede timelord Nybegynder
08. december 2010 - 14:54 #12
Jeg har faktisk ikke en datastruktur endnu, håbede lidt på at jeg bare kunne læse xml filen direkte ind i databasen.

Det er nyt for mig det med at arbejde med XML filer!

Har du set på filen på min hjemmeside?
Avatar billede timelord Nybegynder
08. december 2010 - 23:29 #13
Jeg har rodet lidt videre og tror måske ikke det er så nemt at konvertere en XML direkte ind i en database. Så jeg er begyndt at løbe  XML filen igennem.

Jeg kan også godt få nogle data ud, men det kniber med dem alle.

Nederst er et eksemple på XML data, jeg har fjernet noget af image data, da det fylder vild meget. Der er kun data for en virksomhed "Bager Lukas", i den endelige XML er der flere virksomheder.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg laver en løkke og render alle noder igennem.

Jeg har fået de første data ud internalname o.s.v., men jeg har lidt besvær med at få f.eks image data ud. Jeg kan godt finde nogle af dem ved at skrive :

                XmlNodeList nodes3 = root.GetElementsByTagName("facility");
                foreach (XmlNode node in nodes3)
                {
                    string image5 = nodes3.Item(5).ChildNodes.Item(2).FirstChild.InnerText;
                    pictureBox1.Image = Base64ToImage(image5);
                    string image6 = nodes3.Item(6).ChildNodes.Item(2).FirstChild.InnerText;
                    pictureBox2.Image = Base64ToImage(image6);
                }

Men det er jo ikke så smart og det løber jo ikke alle data igennem.

XML:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<string xmlns="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/">
  <guidedenmark xmlns="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/ http://www.visitdenmark.com/CmsBasis/Services/GDK_XML_schema.xsd">
    <content>
      <product requeststatus="O">
        <identity>
          <productareaname>Aktiviteter</productareaname>
          <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
          <internalname>Bager Lukas</internalname>
          <uuid>5:57:25585</uuid>
          <currentstatus>O</currentstatus>
          <organisationcsid>{54DE416B-756C-429D-8EB3-919B4C7ACF61}</organisationcsid>
          <organisationdisplayname>Tønder Turistbureau</organisationdisplayname>
          <organisationurl>http://www.visittonder.dk</organisationurl>
          <organisationemail>romo@romo.dk</organisationemail>
        </identity>
        <changelog>
          <createdbycsid>{54DE416B-756C-429D-8EB3-919B4C7ACF61}</createdbycsid>
          <createddate>2008-11-04T15:34:22</createddate>
          <lastmodifiedbycsid>{54DE416B-756C-429D-8EB3-919B4C7ACF61}</lastmodifiedbycsid>
          <lastmodifieddate>2010-11-29T14:25:20</lastmodifieddate>
          <approvedbycsid>{54DE416B-756C-429D-8EB3-919B4C7ACF61}</approvedbycsid>
          <approveddate>2010-11-29T14:25:20</approveddate>
        </changelog>
        <address>
          <place />
          <road>Vestergade </road>
          <housenumber>49</housenumber>
          <floor />
          <side />
          <subcity />
          <postalcode>6270</postalcode>
          <city>Tønder</city>
          <country />
          <geocodex>491447,972339095</geocodex>
          <geocodey>6087751,09775861</geocodey>
          <latitude>54.934812</latitude>
          <longitude>8.865237</longitude>
        </address>
        <belongtocities>
          <belongtocity>Tønder</belongtocity>
        </belongtocities>
        <facilities>
          <facility isrequired="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Navn</internalname>
            <value>
              <text type="varchar512" maxlength="512">
                <localversion culture="da-dk">Bager Lukas</localversion>
                <localversion culture="en-gb">Bager Lukas</localversion>
                <localversion culture="de-de">Bager Lukas</localversion>
              </text>
            </value>
          </facility>
          <facility isrequired="true" iscomposite="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Globale felter</internalname>
            <facility isrequired="true" sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Beskrivelse</internalname>
              <value>
                <text type="text" maxlength="16392">
                  <localversion culture="da-dk">Bager i Tønder</localversion>
                  <localversion culture="en-gb">Baker in Tønder</localversion>
                  <localversion culture="de-de">Bäcker&amp;nbsp;in Tønder</localversion>
                </text>
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Primær billede</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="1024" mimetype="image/jpeg" alttext="Bagerhuset">/9j/4AAQSkZJRgABAgAAZABkAAD</binary>
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Sekundær billede</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility isrequired="true" sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 1</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="12873" mimetype="image/jpeg" alttext="Bager Lukas">/9j/4AAQSkZJRgABAQEAYABgAAD/</binary>
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 2</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="11879" mimetype="image/jpeg" alttext="Bager Lukas">/9j/4AAQSkZJRgABAQEAYABgAAD</binary>
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 3</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="11313" mimetype="image/jpeg" alttext="Bager Lukas">/9j/4AAQSkZJRgABAQEAYABgAAD</binary>
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 4</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 5</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 6</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 7</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 8</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 9</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Billede 10</internalname>
              <value>
                <binary type="binary.base64" size="-1" mimetype="" alttext="" />
              </value>
            </facility>
          <facility iscomposite="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Kontakt</internalname>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Telefon</internalname>
              <value>
                <citext type="varchar512" maxlength="512" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Fax</internalname>
              <value>
                <citext type="varchar512" maxlength="512" />
              </value>
            </facility>
            <facility iscomposite="true" sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Website Global</internalname>
              <facility sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>NavigateUrl</internalname>
                <value>
                  <citext type="varchar512" />
                </value>
              </facility>
              <facility sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>NavigateText</internalname>
                <value>
                  <citext type="varchar512" maxlength="512" />
                </value>
              </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>E-mail</internalname>
              <value>
                <citext type="varchar512" maxlength="512" />
              </value>
            </facility>
            <facility sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Telefon2</internalname>
              <value>
                <citext type="varchar512" maxlength="512" />
              </value>
            </facility>
          <facility isenumerated="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Kommuneoplysninger</internalname>
            <value>
              <enum type="enum" choicelist="101=0;147=1;151=2;153=3;155=4;157=5;159=6;161=7;163=8;165=9;167=10;169=11;173=12;175=13;183=14;185=15;187=16;190=17;201=18;210=19;217=20;219=21;223=22;230=23;240=24;250=25;253=26;259=27;260=28;265=29;269=30;270=31;306=32;316=33;320=34;326=35;329=36;336=37;340=38;350=39;360=40;370=41;376=42;390=43;400=44;410=45;420=46;430=47;440=48;450=49;461=50;479=51;480=52;482=53;492=54;510=55;530=56;540=57;550=58;561=59;563=60;573=61;575=62;580=63;607=64;615=65;621=66;630=67;657=68;661=69;665=70;671=71;706=72;707=73;710=74;727=75;730=76;740=77;741=78;746=79;751=80;756=81;760=82;766=83;773=84;779=85;787=86;791=87;810=88;813=89;820=90;825=91;840=92;846=93;849=94;851=95;860=96;330=97;411=98" choicelistculture="da-dk">58</enum>
            </value>
          </facility>
          <facility isenumerated="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Branche Shopping</internalname>
            <value>
              <enum type="enum" choicelist="Kunst &amp; brugskunst=711;Beklædning=713;Fritidsudstyr=714;Fødevarer=715;Møbler=716;Smykker=717;Varehuse=718;Andre specialforretninger=719;Ishus=720;Økologisk supermarked=721;Helse og sundhed=722;Organic Living=723;Økologisk gårdbutik=724;Gårdbutik=725;Frisør=726" choicelistculture="da-dk">715</enum>
            </value>
          </facility>
          <facility sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>salg miljømærkede varer</internalname>
            <value>
              <numeric type="int">0</numeric>
            </value>
          </facility>
          <facility isrequired="true" multiplicity="true" iscomposite="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Åbningsperioder</internalname>
            <facility isrequired="true" iscomposite="true" sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Åbningsperiode</internalname>
              <facility iscomposite="true" sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>Periode</internalname>
                <facility sortorder="0">
                  <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                  <internalname>Dato fra</internalname>
                  <value>
                    <datetime type="datetime" restrictions="">2010-01-01T00:00:00</datetime>
                  </value>
                </facility>
                <facility sortorder="0">
                  <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                  <internalname>Dato til</internalname>
                  <value>
                    <datetime type="datetime" restrictions="">2012-01-01T00:00:00</datetime>
                  </value>
                </facility>
              <facility isenumerated="true" sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>Ugedage</internalname>
                <value>
                  <enum type="enum" choicelist="Mandag=1;Tirsdag=2;Onsdag=3;Torsdag=4;Fredag=5;Lørdag=6;Søndag=7" choicelistculture="da-dk" />
                </value>
              </facility>
              <facility iscomposite="true" sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>Tidsinterval</internalname>
                <facility sortorder="0">
                  <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                  <internalname>Tid fra</internalname>
                  <value>
                    <datetime type="datetime" restrictions="">0001-01-01T00:00:00</datetime>
                  </value>
                </facility>
                <facility sortorder="0">
                  <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                  <internalname>Tid til</internalname>
                  <value>
                    <datetime type="datetime" restrictions="">0001-01-01T00:00:00</datetime>
                  </value>
                </facility>
          <facility sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Skal ikke vises i ASP</internalname>
            <value>
              <numeric type="int">0</numeric>
            </value>
          </facility>
          <facility multiplicity="true" iscomposite="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Eksterne reviews</internalname>
          </facility>
          <facility iscomposite="true" sortorder="0">
            <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
            <internalname>Andre medier</internalname>
            <facility isrequired="true" iscomposite="true" sortorder="0">
              <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
              <internalname>Andet medie</internalname>
              <facility sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>Translateable navigateUrl</internalname>
                <value>
                  <text type="varchar512">
                    <localversion culture="da-dk" />
                    <localversion culture="en-gb" />
                    <localversion culture="de-de" />
                  </text>
                </value>
              </facility>
              <facility sortorder="0">
                <productdefinitionname>Shopping</productdefinitionname>
                <internalname>Translateable navigateText</internalname>
                <value>
                  <text type="varchar512" maxlength="512">
                    <localversion culture="da-dk" />
                    <localversion culture="en-gb" />
                    <localversion culture="de-de" />
                  </text>
                </value>
              </facility>
        </facilities>
      </product>
    </content>
  </guidedenmark>
</string>
Avatar billede timelord Nybegynder
15. december 2010 - 22:31 #14
Lukker