Avatar billede pb1 Nybegynder
25. november 2010 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis den findes

Hej

Hvis jeg nu gerne vil have en SELECT af alle kunder, men sammen tid have en slags indikation for alle kunder som har en ordre???

så mit output bliver:  id, name, address, tlf, has_order
1, Hans Hansen, æblehaven 10, 12345678, 1
2, Jens Jensen,  æblehaven 14, 87654321, 0

Kan man lave noget exist in sammen med noget "AS has_order"??

Database:

kunder
id, name, address, tlf

Order
orderNo, kunde.id, vare, pris
25. november 2010 - 19:24 #1
Denne query skulle goere tricktet:

SELECT k.id, name, address, tlf, COUNT(orderNo)>0 AS has_orders
FROM kunder k LEFT JOIN Order o ON k.id = o.kunde_id
GROUP BY k.id

Jeg gaar ud fra at din 'kunde.id' i Order skal vaere kunde_id, kundeID, eller noget andet uden punktum i, ellers tror jeg du faar problemer.
27. november 2010 - 20:05 #2
pb1, fik du mit indlaeg?  Jeg er spaendt paa din reaktion, om det virker, som jeg regner med det goer, eller om jeg har taget fejl.  Eller om jeg maaske har misforstaaet spoergsmaalet.
Avatar billede pb1 Nybegynder
02. december 2010 - 20:57 #3
sorry jeg først skriver nu.. men nej det ikke som ønsket.. den select kun kunder med ordre.. jeg vil have alle, men kunne se hvem der har ordre og hvem der ikke har..

der er over 100.000 records i kunder.. så det tager 10 min før sql sætning returnere data..