Avatar billede JoachimKnudtson Nybegynder
25. november 2010 - 10:36 Der er 3 kommentarer

htaccess php redirect

Jeg har en hjemmeside, som jeg samarbejder med en tysker omkring.

Da jeg bor på et lille webhotel, så kom jeg til at tiltrække mig mere trafik end godt er, så jeg er blevet enig med webudbyderen om at jeg må tilrette htaccess filen, så forespørgslerne udenfor Danmark ryger til Tyskland. Går man ind på hjemmesiden fra en udenlandsk proxy-server, fik man error 403. Går man ind på den fra et dansk IP-nummer, så virker siden. Så langt så godt.

Jeg fik også lavet siden sådan at 403 medfører at man sendes til den tyske hovedside.

Men vi vil endnu mere. Jeg kan se at der en lang række steder ude på nettet hvor at min hjemmeside refereres.

Kan man lave det sådan at et opslag til:
http://minside/subfolder/index.php/article

bliver sendt videre til

http://wiki.tyskerensside/index.php?title=article

Vi bruger begge mediawiki, men ethver database aktivitet er en for stor mundfuld for min udbyder som det ser ud nu.
Avatar billede dylfen Nybegynder
29. november 2010 - 20:49 #1
Du kan lave redirect med php med kommandoen header()

Jeg bruger denne function:

function redirect_to( $location = NULL ) {
    if ($location != NULL) {
        header("Location: {$location}"); // $location = URL where to redirect
        exit;
    }
Avatar billede dylfen Nybegynder
29. november 2010 - 20:50 #2
Du bruger den ved at kalde kommandoen:

<?php

redirect_to("http://wiki.tyskerensside/index.php?title=article");

?>
Avatar billede JoachimKnudtson Nybegynder
30. november 2010 - 16:03 #3
Kan det ikke laves it htaccess istedet?