Avatar billede aero Nybegynder
24. november 2010 - 22:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

End Sub / Sub Problem

Hi

Jeg får to små fejl på et lille projekt.
- 'End Sub' must be preceded by a matching 'Sub'.
- Statement cannot appear within a method body. End of method assumed.

Når jeg køre denne kode.
Index.aspx
<%@ Import Namespace="CalendarWeek.CalendarWeekController" %>
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    <%
    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

        If Me.IsPostBack = False Then
            Call WeekShow.Main()
        End If
    End Sub
    %>
    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2010 - 23:21 #1
Du skal placere din .NET kode enten i en codebehind-fil eller i en generel script-block før din HTML - du kan ikke, som i klassisk ASP, have events i asp-tags midt inde i koden.
Avatar billede aero Nybegynder
25. november 2010 - 00:27 #2
Ok giver mening, men hvordan kalder jeg så Nu min WeekShow.Main() på min index.aspx side !? altså i HTML/BODY koden !?

Smid lige et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2010 - 09:41 #3
Det gør du ikke - ikke direkte i hvert fald. Din Page_Load er en event der køres når siden loader, og det er blandt andet i denne event at du kan udskrive indhold til din HTML. Nu ved jeg ikke hvad WeekShow.Main() gør, men hvis vi siger det er en kontrol, skal du fx placere en placeholder i din HTML-kode og add'e hertil.
Avatar billede aero Nybegynder
25. november 2010 - 18:36 #4
Den gør dette her, men jeg får ikke noget frem på siden.

Imports System
Imports System.Web.UI.WebControls.Calendar
Imports System.Globalization

Namespace CalendarWeekController
    Public Class WeekShow

        Shared Sub Main()
            ' Gets the Calendar instance associated with a CultureInfo.
            Dim myCI As New CultureInfo("da-DK")
            Dim myCal As Calendar = myCI.Calendar

            ' Gets the DTFI properties required by GetWeekOfYear.
            Dim myCWR As CalendarWeekRule = myCI.DateTimeFormat.CalendarWeekRule
            Dim myFirstDOW As DayOfWeek = myCI.DateTimeFormat.FirstDayOfWeek

            ' Displays the number of the current week relative to the beginning of the year.
            Console.WriteLine("The CalendarWeekRule used for the en-US culture is {0}.", myCWR)
            Console.WriteLine("The FirstDayOfWeek used for the en-US culture is {0}.", myFirstDOW)
            Console.WriteLine("Therefore, the current week is Week {0} of the current year.", myCal.GetWeekOfYear(DateTime.Now, myCWR, myFirstDOW))

            ' Displays the total number of weeks in the current year.
            Dim LastDay = New System.DateTime(DateTime.Now.Year, 12, 31)
            Console.WriteLine("There are {0} weeks in the current year ({1}).", myCal.GetWeekOfYear(LastDay, myCWR, myFirstDOW), LastDay.Year)
        End Sub 'Main

    End Class
End Namespace
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2010 - 19:58 #5
Console.WriteLine udskriver kun til console, altså en command-promt, ikke til en webside.

Skal den udskrive noget skal du gøre det i fx en literal eller label.
Avatar billede aero Nybegynder
18. februar 2011 - 23:56 #6
smid et svar
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2011 - 10:13 #7
svar :)