Avatar billede udvikler_74 Nybegynder
24. november 2010 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilpas printer via javascript

Hej NG

Er det muligt at tilpasse printer instillinger via javascript?

f.eks. side hoved og fod ? mm.

Hvis ikke hvad gør man så hvis man gerne styre disse?
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2010 - 12:12 #1
Nej - det kan du ikke. Skal du have kontrol over noget, uden at brugeren selv skal gøre det, er du tvunget ud i ActiveX, fx et script fra meadco.
Avatar billede udvikler_74 Nybegynder
24. november 2010 - 12:30 #2
#1 Syntes det ser dyrt ud.

Vil gerne have noget som er til at betale for.
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2010 - 12:47 #3
Hvis gratis er for dyrt har jeg svært ved at se hvordan det kan gøres meget bedre.
Avatar billede udvikler_74 Nybegynder
24. november 2010 - 13:24 #4
Gider du kigger, der kommer en licens fejl:

Kode:
<HTML>
    <HEAD>
        <script language="Javascript">
        function doprint()
            {
  factory.printing.SetMarginMeasure(2); // set inches
  factory.printing.header = "This is MeadCo";
  factory.printing.footer = "Printing by ScriptX";
  factory.printing.portrait = false;
  factory.printing.leftMargin = 1.0;
  factory.printing.topMargin = 1.0;
  factory.printing.rightMargin = 1.0;
  factory.printing.bottomMargin = 1.0;
  factory.printing.copies = 1;
  factory.printing.printBackground = true;
  factory.printing.Print(false);
  factory.printing.WaitForSpoolingComplete();
  // navigate or close browser here //
/*            var h = factory.printing.header;
            var f = factory.printing.footer;
            document.all("printbtn").style.visibility = 'hidden';
            factory.printing.header = "";
            factory.printing.footer = "";
            factory.DoPrint(false);
            factory.printing.header = h;
            factory.printing.footer = f;
            document.all("printbtn").style.visibility = 'visible';
    */
            }
        </script>
    </HEAD>
    <BODY>
    <object id="factory" viewastext style="display:none" classid="clsid:1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814" codebase="http://index-it.dk/test/smsx.cab#Version=6,5,439,72">
    </object>

        test
        <input type="button" name="printbtn" onClick="doprint()" value="Print">
    </BODY>
</HTML>

Fejl:

Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1; msn OptimizedIE8;DADK)
Tidsstempling: Wed, 24 Nov 2010 12:23:35 UTC

Meddelelse: Invalid or missing publishing license. Please report to Mead & Company at licensing@meadroid.com
Linje: 6
Tegn: 3
Kode: 0
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2010 - 19:46 #5
Det er ikke alle funktioner der er tilgængelig i den gratis version - hvilke det præcis drejer sig om kan jeg ikke udenad, så du bliver desværre nok nødt til at prøve dig frem med en linje af gangen.