Avatar billede moddi100 Seniormester
23. november 2010 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installere serverversion af Ubuntu via tekst-baseret cd

Hej,

Står og skal teste en computer med Ubuntu. Computeren skal gerne køre den nyeste Ubuntu version (10.10). Dog har jeg det problem at grafikkortet ikke virker. Derfor kan jeg ikke bruge et grafisk installationsmedie.

Har så prøvet med alternate-installationen som virker helt fint. Dog virker det færdig-installerede system ikke, da grafikken som sagt ikke kan vises.

Så hvordan installerer jeg Ubuntu Server 10.10 med en tekst-baseret installation?

Mvh
Morten
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2010 - 00:55 #1
Hvis du installerer server versionen af ubuntu er den tekstbaseret - men du skal da have løst dit problem med grafikkortet f.x ved at  installere et andet PCI eler PCI-x hvad der nu er muligt. Ellers vil du løbe ind i fejl alligevel.
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. december 2010 - 16:26 #2
Det er bare lidt svært at løse når problemet er at grafikkortet er brændt af (det er i hvert fald hvad jeg er kommet frem til).

Problemet er at jeg ikke kan komme til at installere ubuntu serveren, da installations cd'en kører via et grafisk interface.

Jeg kan downloade cd'en "Ubuntu Alternate Installer" som er tekstbaseret under installationen. Det er præcis det jeg skal bruge med den lille undtagelse at jeg kun kan installere desktop-versionen af ubuntu.
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. april 2011 - 21:16 #3
Endte med at installerer Debian i stedet for. Det virker dog fint uden graffikkort :)