Avatar billede kasko Nybegynder
23. november 2010 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søgefelt i en formular der åbner en anden formular

Jeg vil oprette en formular med et felt og en knap. Det skulle gerne virke på den måde, at når jeg taster en værdi ind i feltet og trykker på knappen, så skal en anden formular åbnes med den tilsvarende værdi som den værdi jeg tastede i feltet. Altså et slags søge felt der finder den tilsvarende værdi i en anden formular.

Jeg har oprettet en tabel med id_nummer og det er det id_nummer jeg gerne vil søge på fra en formular, der så skal slå værdien op i en anden formular. Den anden formular baseret på tabellen er oprettet.

Håber det giver lidt mening
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2010 - 09:41 #1
Der er bl.a. denne her metode

        Me.Browse_All_Issues.Form.filter = strWhere
        Me.Browse_All_Issues.Form.FilterOn = True

Du sætter en anden forms filter til dit søgekriterie og derefter åbner det.

Eller

DoCmd.OpenForm "Browse Issues", acFormDS, , strWhere, acFormEdit, acWindowNormal
Avatar billede kasko Nybegynder
23. november 2010 - 11:07 #2
hmmm.. ser lidt forvirrende ud for mig..
hvis vi nu siger at formularen som indeholder data, hedder "stol" og feltet der indeholder resultatet hedder "stolid", kan man så ikke fra søgeformularen, der indeholder et ubundet felt med navnet "stolid" og en kommandoknap, bruge denne kode på kommandoknappen..??
DoCmd.OpenForm "stol"
Forms!stol!stolid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!stolid

jeg vil da lige prøve din kode også, hnteknik
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2010 - 11:26 #3
Når ud starter med DoCmd.Openform får du options efterhånden som du udfylder og sætter kommaer, men den mest enkle er vist.

DoCmd.OpenForm "stol",,"StolID = " & me.stilid

Det er et filter du sætter, så den viser blot den ene record.

"StolID = " & me.stilid er filteret.
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2010 - 11:28 #4
Me.stolID referer til formens felt som skal have det tilsvarende navn.

Normalt vil det være et ubundet felt som jeg ville kalde LKuPStol.
me!stolid er værdien i recorden vist i formen.
Avatar billede kasko Nybegynder
23. november 2010 - 12:55 #5
Prøver mig lige frem..
Du får point. Tusind tak for hjælpen, hnteknik
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2010 - 12:59 #6
takker - Du vender blot tilbage, der er flere måder at gøre det på.
Den øverste jeg nævnte bruges til en underformular som folder sig ud og fyldes med resultater.