Avatar billede Junkuhn Nybegynder
23. november 2010 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "malkning" af et array

Hej,

Jeg sidder og roder med Google's Analytics API, men jeg kunne godt bruge lidt hjælp til mit data udtræk. API'et giver mig dette retur:

Array
(
    [20101001] => Array
        (
            [ga:visits] => 0
            [ga:pageviews] => 0
        )

    [20101002] => Array
        (
            [ga:visits] => 0
            [ga:pageviews] => 0
        )

    [20101003] => Array
        (
            [ga:visits] => 0
            [ga:pageviews] => 0
        )

    [20101004] => Array
        (
            [ga:visits] => 0
            [ga:pageviews] => 0
        )

Jeg kan godt lave en foreach() løkke som giver mig "ga:visits" og "ga:pageviews", men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg får selve datoen echo'et ud. Jeg kan kun få "Array" vist i mit echo.

Jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret når det kommer til arrays, så hvis der er en der kan sætte en simpel løkke op som echoer [dato] + [ga:visits] + [ga:pageviews] fra dette array kunne jeg måske bedre forstå det.

Problemet er at hvert array i arrayet har et unikt navn, og alt hvad jeg kan finde på nettet vedr. arrays er skrevet ud fra et array hvor de enkelte arrays har samme navn (f.eks person) men indeholder forskellig data.

På forhånd tak.. :)
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2010 - 00:49 #1
foreach($ditarray as $key => $value) {

echo"<p>";
echo"Dato: ".date("d/m Y", strtotime($key));
echo" Visits: ".$value["ga:visits"];
echo", Views: ".$value["ga:pageviews"];

}
Avatar billede asn24 Nybegynder
23. november 2010 - 03:52 #2
For at få fat i datoen kan du (som showsource) gør bruge $key => $value, hvor $key henviser til navnet på arrayet (i dit tilfælde datoen) og $value henviser til værdien (i dit tilfælde et array).

Derfor kan du for at få fat i datoen skrive følgende:

foreach ($gaArray AS $date => $values) {

// Her kan du tilgå datoen med variablen $date, og arrayet kan du så tilgå med $values["ga:visits"] osv :)

}
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
23. november 2010 - 10:43 #3
Tusind tak,

Det var lige det jeg havde brug for.. :)
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2010 - 12:39 #4
Udover det underlige i at asn24 lægger et svar, er det nu mere underligt at du selv tager point !
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
23. november 2010 - 17:19 #5
Sorry,

Jeg er ikke helt med i de her point.

Jeg troede ikke at den tildelte mig point. Det virker da lidt tamt hvis man kan give sig selv point. Men kan du ikke fortælle mig hvad jeg skal gøre for at lukke et svar rigtigt?
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2010 - 09:27 #6
Njahh, det er vel fint nok at man selv kan ta' point, dels hvis der intet brugbar svar kommer, eller man selv finder en løsning.
Men ok, jeg kan også se det "lamme" i det :O)

OG prøv at tjekke denne side:
http://www.eksperten.dk/faq