Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 23:24 Der er 4 kommentarer

PHP Sql, multi querys

Hejsa.

Jeg er ved at lave en side hvor jeg skal have udskrevet alle billettyper der er i min tabel: `tickets`.
Ud fra billetetyperne skal jeg have af hvide:

- Hvor mange pladser der er tilbage
- Hvor mange billetter der er købt i alt
- Hvor mange der er reserveret

Alle disse informationer bliver jeg nødt til at hente fra en anden tabel: `payments_cart`.
Sagen er så den at jeg ikke ved hvordan jeg skal hente informationer kryds over 2 tabeller, uden at
bruge flere mysql_query's, hvilket jo ikke rigtig kan lade sig gøre i en f.eks while.

Er der nogen der kan hjælpe mig her? Spørg hvis det er helt volapyk :).

Venlig Hilsen
Simon
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2010 - 23:41 #1
Kan du ikke lave en JOIN mellem de to tabeller?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 23:42 #2
Nu har jeg f.eks en række der hedder betalt, som indeholder 1, hvis brugeren har betalt og 0 hvis ikke. Kan godt bruge Join mellem de to tabeller, men ved ikke hvordan jeg skal behandle det i php bagefter :S
Avatar billede Authiel Nybegynder
23. november 2010 - 08:50 #3
Jeg tror det vil være lettere for os, hvis du kommer med en fuld oversigt over dine 2 tabeller (hvilke rækker de indeholder), kommer med nogle eksempler på indhold i dine 2 tabeller. Og til sidste et forslag til hvad du gerne vil have ud af information. Det gør det meget lettere for os andre at sammensætte noget til dig du kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 11:37 #4
Ok - Jeg har samlet et par screenshots der nok gør det en del nemmere :).

Her er et skærmbillede af tickets tabellen:
http://www.simonduun.com/tables/1.png

Her er et skærmbillede af payments_cart tabellen:
http://www.simonduun.com/tables/2.png

Og til sidst, en oversigt over hvilke informationer jeg vil have ud: http://www.simonduun.com/tables/3.png