Avatar billede Slettet bruger
21. november 2010 - 23:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp inden jeg smader min server.. ASP/SQL

Hej jeg sider og arbejder på et script der skal se om der er en order i system og tage den siste slut dato ellers give mig now
men kan bare ikke få det til at virke når jeg bruger now og tal

Virker fint
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    conn.open ConnString
    set UserRS = Conn.execute("SELECT *,IF((SELECT COUNT(OrderExption) FROM Member_Order WHERE MemberID=Member.MemberID)=0,'A','B') As test FROM member WHERE MemberID='1'")
    if not (UserRS.bof or UserRS.eof) then
        Response.write "OK " & UserRS("test")
    else
        Response.write "Not User"
    end if

    Conn.close
    set Conn = nothing

Virker bare ikke
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    conn.open ConnString
    set UserRS = Conn.execute("SELECT *,IF((SELECT COUNT(OrderExption) FROM Member_Order WHERE MemberID=Member.MemberID)=0,NOW(),'B') As test FROM member WHERE MemberID='1'")
    if not (UserRS.bof or UserRS.eof) then
        Response.write "OK " & UserRS("test")
    else
        Response.write "Not User"
    end if

    Conn.close
    set Conn = nothing

Hvad gør jeg galt eller er der en beder måde i sql
Avatar billede anlu Nybegynder
21. november 2010 - 23:42 #1
Hvis din database er en SQL Server, så hedder det vist GETDATE() i stedet for NOW() i T-SQL.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2010 - 23:47 #2
Ja jeg har godt nok prøve både med CURDATE(),GETDATE(),NOW() men det sjov er at jeg godt kan få det til at virker på mysql server. men når jeg så vil afvikle det i asp så dur det ikke.. fatter minus..
Avatar billede anlu Nybegynder
22. november 2010 - 00:04 #3
Ja, det lyder højst besynderligt - kan der være et eller andet med at ADO bliver "forvirret" over hvilken datatype den skal returnere, da det ene udtryk er en streng, og det andet en dato? Ellers har jeg ikke nogen fornuftige bud...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 00:32 #4
Snøft, Ja jeg har side i 15 timer og kæmpe og kan bare ikke få det møg til at virker og fatter bare ikke hvad der sker.. kan godt få kode i phpmyadmin til at virker. men når jeg så kommer over i asp så virker det bare ikke. når jeg begynder at bruge tal. under mig total meget.. Har du et anden bud på hvordan jeg kan lave det ?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. november 2010 - 06:54 #5
Jeg gætter på at anlu har ret mht. returtypen af din IF.

Men hvorfor ikke bare bruge den Now() som findes direkte i ASP? Hvorfor skal det absolut gøres i selve SQL-kaldet?

Kan ikke lige gennemskue hvad du mener med at "bruge tal" - du har ikke tal i nogen af dine eksempler.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 09:47 #6
ide er at jeg undersøger om member har order og har de tager jeg den siste og skal bruge deres udløbsdato og tid ellers skal sql bare give mig now. og det kan jeg også godt få den til i sql bare ikke i asp af en eller anden grund.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2010 - 10:30 #7
lukket, fandt den selv, skifte mysql Server