Avatar billede netkravler Nybegynder
21. november 2010 - 19:38 Der er 3 kommentarer

ser mig blind´.

Sidder lige og roder med et script til nogle checkboxes. Når jeg klikker der der tages en varibal med over. der kommer en seria af variende mænge af chekboxes på en evalueringside, så antal a boxes er en variabel, checkboxgrubbens navn er en anden, og endelig boxen "id" nummer som jeg klikker på er den sidste.

scriptet ser ud som sådan på nuværende tidspunkt

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

function evalboxValidate(cb,antal,specid) {
var e=specid;
var s="document.evaluering.evalbox";
var t=s+e;
for (j = 0; j < antal; j++) {
if (eval(t+"[" + j + "].checked") == true) {
document.evaluering.evalbox+e[j].checked = false;
if (j == cb) {
document.evaluering.evalbox+e[j].checked = true;
        }

</script>

Hvor specid er navnet på den gruppe af chekcboxes som variablerne kommer fra. Jeg har valgt at kalde alle boxes evalbox den første klynge af boxes kommer så tiul at hedde evalboxa, deen næste hedde evalboxb osv.

Skriver jeg skriptet sådan her virker det prompte

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

function evalboxValidate(cb,antal,specid) {
var e=specid;
var s="document.evaluering.evalbox";
var t=s+e;
for (j = 0; j < antal; j++) {
if (eval(t+"[" + j + "].checked") == true) {
document.evaluering.evalboxa[j].checked = false;
if (j == cb) {
document.evaluering.evalboxa[j].checked = true;
        }

</script>

Så det er mig der stirre mig blindt på hvordan eg får variablen med så var e bliver bogstavet a ved første klynge b ved næste osv.

Håber ikke det var helt sort mvh.

Scriptet skal bruges her til at styre alle checkboxes, så jeg ikke skal ha et script for hvert :-)

På forhånd tak
Avatar billede netkravler Nybegynder
21. november 2010 - 19:39 #1
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. november 2010 - 19:44 #2
prøv

document.evaluering['evalbox'+e][j]
Avatar billede netkravler Nybegynder
21. november 2010 - 20:21 #3
smukt takker for hjælpen, er ny her hvordan giver jeg dig de point du fortjener :-)