Avatar billede a2p-dk Nybegynder
21. november 2010 - 05:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

preg_replace: match den "rigtige" parentes.

Hej som overskriften siger har jeg brug for at matche den rigtige parentes i en string.

Hvis eksempelvis min string ser sådan her ud:

$string = 'if ( Math.round(2.5) == a ) { alert( a ) }';

har jeg brug for at matche de parenteser der udgør mit if-statement således at jeg får:

( Math.round(2.5) == 3 )

ud, så jeg kan arbejde med dette.

Min nuværende regexp ser sådan ud:

/(\()(.*?)(\))/i

hvor jeg jo får resultatet:

( Math.round(2.5)

Så mit spørgsmål er hvordan jeg kan tælle start parenteser kontra slut parenteser.

Tak!
Avatar billede tjp Mester
22. november 2010 - 00:32 #1
RegExp's kan ikke rigtigt bruges til at tælle paranteser med - til det skal der skal der bruges grammatikker. Men hvis du kun skal parse betingelsen ud af if-sætninger er /(if\s*\()(.*?)(\)\s*{)/i måske mulighed. :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
22. november 2010 - 15:47 #2
Se evt på http://j.mp/9SMdZt
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
24. november 2010 - 22:46 #3
tak kigger på det... :)
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
10. januar 2011 - 18:55 #4
ok ... har ikke rigtig tid til det her lige nu... læg et svar hvis du vil. tak for hjælpen. :)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. januar 2011 - 19:03 #5
:)
Avatar billede tjp Mester
11. januar 2011 - 10:36 #6
Og svar.. :-)