Avatar billede aero Nybegynder
20. november 2010 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken C# converter kan man mest stole på.

Har noget C# som jeg gerne vil have konventeret til VB.Net, det har jeg gjort men synes der kommer sjole fejl efter conventeringen.

dette er den kode jeg gerne vil have konventeret.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace Store.Domain.Entities
{
    public class Cart
    {
        private List<CartLine> lines = new List<CartLine>();
        public IList<CartLine> Lines { get { return lines.AsReadOnly(); } }

        public void AddItem(Product product, int quantity)
        {
            var line = lines
                .FirstOrDefault(x => x.Product.ProductID == product.ProductID);
                if (line == null)
                    lines.Add(new CartLine { Product = product, Quantity = quantity });
                else
                    line.Quantity += quantity;
        }

        public decimal ComputeTotalValue()
        {
            return lines.Sum(l => l.Product.Price * l.Quantity);
        }

        public void Clear()
        {
            lines.Clear();
        }

        public void RemoveLine(Product product)
        {
            lines.RemoveAll(l => l.Product.ProductID == product.ProductID);
        }

        public int i { get; set; }
    }

    public class CartLine
    {
        public Product Product { get; set; }
        public int Quantity { get; set; }
    }

Hvis jeg bruger http://www.carlosag.net/Tools/CodeTranslator/ så får jeg et resultat.
Bruger jeg http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/ få jeg et andet og andre smider dele af koden væk.

nogle der kan sige mig hvilken af de to man mest kan stole på !?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 23:50 #1
Nummer 2 ser langt bedre ud.

Den først går totalt kold på lambda udtryk.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
21. november 2010 - 00:22 #2
De gange jeg har haft brug for det, har jeg brugt developerfusion.

Med større eller mindre succes, men min erfaringer siger det er den bedste.!
Avatar billede aero Nybegynder
21. november 2010 - 00:40 #3
synes bare det er sjovt at den laver line om til m.line hvor nr. 1 laver det som line.

ang.  var line = lines
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2010 - 02:43 #4
Det havde jeg slet ikke lagt mærke til.

Men det viser jo bare at #2 er langt bedre end #1.

C# er case sensitivt så lines og Lines er forskellige.

VB.NET er ikke case sensitivt så lines og Lines er det samme.

Derfor giver m_lines i VB.NET rigtig god mening.
Avatar billede aero Nybegynder
21. november 2010 - 10:04 #5
vil i smide svar begge to
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2010 - 18:10 #6
svar fra mig