Avatar billede baddaydaddy Nybegynder
19. november 2010 - 09:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruger lang tid på at komme igang med opstart

Ved ikke om dette spørgsmål hører hjemme her, men prøver...

Som tittelen tilsiger, så har jeg problemer med at den bruger ufattelig lang tid på i det hele taget at komme igang med opstart. Det vil sige, den står i noget der ligner 4-5 minutter ved "BIOS-spash-screen" (der hvor det står at man har muligheder for at vælge at trykke ESC for at vælge startup-device, F1 for BIOS eller F10 for systemgenoprettning). Når den ellers kommer igang er der intet der tilsiger at den går langsomt (hardware'n taget i betragtning).

Det skal siges at jeg har lige reinstalleret Windows XP (da maskinen i det hele taget var langsom inden dette).
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 09:31 #1
Jeg har et lign. problem med et USB Modem, som jeg lige skal hive ud og sætte ind igen. Noget med at computeren forsøger at boote fra den og den timer ud.
Avatar billede j3ppah Novice
19. november 2010 - 10:47 #2
Gå ind i bios -> find system instillinger -> disable boot menu
Gå ind i bios -> find system instillinger -> find boot rækkefølge -> sæt din primart harddisk til at ligge nr. 1.
Avatar billede baddaydaddy Nybegynder
22. november 2010 - 21:27 #3
Faktisk tror jeg nok jape44 havde svaret. For da jeg fjernede den eksterne HD der var tilsluttet, så brugte den kun 30 sek på at vise BIOS menu (så smid lige et svar).

@j3ppah: Der er kun en HD og den er sat som nr.1 i boot sequence.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 21:56 #4
ok!

Jeg har selv rodet rundt med boot sekvensen i BIOS, men noget er galt fordi BIOS af sig selv sætter sine indstillinger. Jeg har ikke selv givet mig tid til at løse problemet, så hvad løsningen er, aner jeg ikke. Måske en BIOS opdatering.

Mit usb modem har noget software installeret og en AUTORUN.INF som ikke kan slettes, måske det er her BIOS bliver forvirret. Prøv at tjekke hvad der liger i roden på din eksterne HD.
Avatar billede baddaydaddy Nybegynder
23. november 2010 - 08:24 #5
Ja, det vil jeg gøre...