Avatar billede jmy Nybegynder
18. november 2010 - 15:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

script der skal åbne popup vindue og checke om det er åben i forvejen.

Hej

Jeg har dette script der åbner et popup vindue, hvis det ikke er åben i forvejen. Problemet er det, at hvis jeg har scriptet på flere sider, dvs. sige forskellige url adresser, så laver den fejl på siden. Er der nogen der kan hjælpe?

// Popup funktion til popup vindue -
// Checker om vindue er åben for at undgå at loade det igen - og dermed undgå at 'overskrive' evt. brugerindtastninger i formularfelt.
function popupvin() {
    var url="http:";
  var newWin = window.open('','Popup','width=535,height=385 resizable=yes');
  if (newWin.location == "about:blank") { newWin.location = url; }
  if (typeof setFokus != undefined) {
    if (setFokus) { newWin.focus() } // Sætter popupvindue i fokus (lægger forrest), hver gang popupvin kaldes, hvis setFokus er true
  }

På forhånd tak ;o)
Avatar billede intenz Novice
18. november 2010 - 19:31 #1
Hvad er 'fejl på siden'?

Jeg vil ikke tro du kan lave et tjek om hvorvidt den allerede er åbnet. Javascript tillader kun parent-child references, så du skal have referencen til objektet (din newWin variabel), i samme vindue som du åbnede den i. Jeg ville ikke tro du kan få lov til, at få med over ved næste sidevisning.

Jeg ville vælge at bruge en cookie (introduktion: http://www.w3schools.com/JS/js_cookies.asp). Og så tjekke om cookies var sat ved hver sidevisning, og åbne vinduet på baggrund af det.

Så have en form for 'åben popup' knap/link på siden, hvis brugeren selv havde lukket vinduet ved en fejl.

Udover det ville jeg nok vælge at lave en alternativ løsning, der ikke havde brug for en popup.
Avatar billede jmy Nybegynder
03. december 2010 - 13:34 #2
Hm så beholder jeg det som det er nu tak;o)