Avatar billede pharlap Nybegynder
18. november 2010 - 12:16 Der er 3 kommentarer

Insert Into problem

Hejsa ville høre om der er et kvikt hoved der kan hjælpe mig med nedenstående.

Jeg har en access database med 2 tabeller. Den ene hedder Kunder og den anden Ordrer.

Jeg har åbnet en formular via en anden hvor den medtager Kunde-ID på nye formular for den kunde som jeg valgte på en liste fra foregående.

Nu skal jeg sætte X antal felter ind i min Database i tabellen ordrer.

Denne formular består af en Liste hvor der i kolonne 1 er et nummer og kolonne 2 et andet nummer (Nummer fra - til).

Derudover er der X antal text felter og et datofelt, som skal sættes ind i Ordre tabellen.. jeg har forsøgt med følgende.

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Ordrer ([Kunde-ID][Bestiller navn],[Tlf nummer],[Bestillers email],[Aktiverings dato],[Doc ID],Notat,[Serie Start],[Serie Slut]) Values (" & Kundeid & "," & Bestiller & "," & BestNr & "," & BestEmail & "," & lblAktiveringsdato & "," & Docid & "," & Notal & "," & Me!lstValgte.Column(0) & "," & Me!lstValgte.Column(1) & ")"

Men når jeg kører denne kommer der en msgbox op med teksten.

Databasen angav 0 felt(er) til Null pga. en typekonverteringsfejl, og 0 post(er) blev ikke føjet til tabellen pga. nøglefejl, 0 post(er) pga. låsefejl og 1 poster pga fejl i valideringsregler.

Er der nogen der kan oversætte dette for mig...
Avatar billede neoman Novice
18. november 2010 - 13:50 #1
Kunde ID og Bestiller navn skal adskilles med et komma.

Når du fodrer SQL med data som er STRINSG i tabellen, så skal der være ' rundt om: ",'" & Bestiller & "'," osv

Datoer skal omformatteres til mmddyyyy eller yyyymmdd - se et par tråde længere nede, og skal være omsluttet af #
Avatar billede pharlap Nybegynder
18. november 2010 - 13:52 #2
ups ikke "notal" men Notat i forespørgelsen
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 13:53 #3
Det er nok bare en tastefejl, men der mangler et komma i din SQL.

Ordrer ([Kunde-ID][Bestiller navn], .... Der skal være komma mellem [kunde-ID] og [Bestiller navn].