Avatar billede snowsilk Nybegynder
17. november 2010 - 21:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med en script jeg har lavet.

Jeg har problem med at få den føste del til at virke.

Det den føste del skal. er at se efter om slash er over 0
Hvis det er det skal den ikke kører det efter "else"

[php]<?PHP
if (isset($_COOKIE["username"]))

if($user['slash'] < 0)
{
echo "  <tr><td class=\"mainTxt\" align=\"center\"><font color=red><b><center>You have slash</b></center></font></td></tr>";
print "

<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' content='5; url=Hjemmeside'>
";
exit;
}

else
{
require_once 'config.php';
$nickname = $user['username'];

echo "

<tr><td class=\"mainTxt\" align=\"left\"><font color=green><b><center>Success!</b></font>

<br>
<br><font color=#fffbf0>
Congratulations  you  add 2 slash you acc<br>
Please dont hesitate to contact an admin incase of any problems, thank you.
You will be auto-transferred to the mian  site. Now
</font></td></tr>";
mysql_query("UPDATE `users` SET `slash`=`slash`+2  where '$nickname'=`username`");

print "

<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' content='30; url=hjemmeside.'>
";
exit;
}

?>
[/php]

den sidste del virker fint. så det er den første del jeg mangler.
ps. jeg er ikke den best inden for php. så det kan godt værre at det er mig der laver noget forkert.

hele siden bliver load inden i designe så databasen skulle kunne det det. Mere også den kan siden at sidste del kører fint igenmen.

ved ikke om BB-code-tags virker men skulle lige prøve har i forum
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 00:39 #1
Hvis du ønsker at den første if sætning skal checke om slash er over 0, er din kode forkert. Din if sætning siger lige p.t.

HVIS slash er mindre (<) end 0, udføres noget her.. ellers.. udføres der noget andet her...

For at få din kode til at virke, skal du bare ændre

if($user['slash'] < 0) til if($user['slash'] > 0)

Så udfører den første del af koden, når slash er større end 0, og hvis slash er mindre eller lig med 0, så udføres det efter else.

Du kan godt bruge BB tags herinde. Men der er ikke et som hedder [php] .. Du kan bruge div, for at fremhæve kode.

sådan her ...
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 01:23 #2
For det første skal der være "noget" i $user-arrayet...
- men hvis vi går ud fra at der er dét, så er næste problem, at tingene kommer i forkert rækkefølge:

<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' content='5; url=Hjemmeside'>
- Hører hjemme i HTML'ens <head> - ikke nede på siden (midt i en tabel)..

Dét kunne ændres til noget i denne retning:
if($user['slash'] < 0)
  exit("<script> alert('You have slash'); top.location.href='http://hjemmeside'; </script>");

// else er overflødig her, fordi dem < 0 netop har forladt bygningen.

require_once 'config.php';
$nickname = $user['username'];
mysql_query("UPDATE...

echo "<script>alert('Juhu+2'); top.location.href='http://whatever'; </script>";

Men din UPDATE er også gal - medmindre du kun har én user, og hun hedder "username" (?)
..
.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 01:31 #3
Glemte: Der findes en guide med de fleste BB-code-tags her: http://www.eksperten.dk/guide/1325
Avatar billede snowsilk Nybegynder
18. november 2010 - 12:10 #4
T4NK3R : Men din UPDATE er også gal - medmindre du kun har én user, og hun hedder "username" (?)
..

som jeg lige kan se virker det fint. med de bruger jeg har prøvet, og deres navn er  lang fra Username.

webweaver :(code) if($user['slash'] > 0)(/code)
Jeg har prøvet at lave det om.  Men det ser ud det at den kører videre efter else.

hver gang. selv om den skulle kører det andet. men det kan værre mig der galt på den,
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 12:58 #5
Det gør den ikke. Det kan ikke lade sig gøre.
Enten kører den det før } else { eller det efter.

Hvis den kører det efter din } else {, så må du opleve at den ikke kører første del af koden? Det var jo sådan set også dit problem til at starte med.

Hvad for en værdi indeholder $user['slash']?
Evt. prøv at printe den på siden, så du kan se det, for at være sikker. Det hjælper mange gange at krydschecke sine variabler.

Smid echo $user['slash']; ind før din if sætning.
Avatar billede snowsilk Nybegynder
18. november 2010 - 22:49 #6
jeg code det hele forfra. og add nogle ting. så virket det. webweaver du får  point da det var dig, der var tættes på.

tror jeg skal lade værre med at lave skrive fejl i script og core scipte. så kunne det have virket. :)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 23:22 #7
Godt at du fik det til at virke :-)

Tak for point.