Avatar billede kasko Nybegynder
17. november 2010 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjule/vise checkboks og datofelt på baggrund af anden checkboks

Jeg arbejder med en Form
Jeg har to checkbokse.
den første hedder "igangsat" og den anden "afslut"
samtidig har jeg to datofelter. Den ene sidder sammen med checkboksen "igangsat" og det andet datofelt sidder sammen med checkboksen "afslut".
Jeg vil gerne have at checkboksen "afslut" først bliver synlig når checkboksen "igangsat" er makeret, samt at datofeltet for "afslut" også først bliver synlig når "igangsat" er markeret.

så hvad skal koden hedde og hvor skal den sættes ind.

på forhånd tak
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. november 2010 - 11:52 #1
På checkboxens Click event

If Me.chkStart = True Then
Me.chkSlut.Visible = True
Me.txtSlut.Visible = True
Else
Me.chkSlut.Visible = False
Me.txtSlut.Visible = False
End
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. november 2010 - 11:55 #2
Dog ville jeg lave det som en ekstra procedure/sub som du så kalder i stedet
Du kan så også sætte den ind på formens On Current så gemte værdier også giver den rigtige opdatering af felter.

Jeg plejer altid at lægge den slags ind i en procedure jeg kalder sUpdateForm som jeg så kalder alle de steder hvor der er noget der skal opdateres på en form. Det sikrer at jeg kalder den samme kode hver gang.
Avatar billede kasko Nybegynder
17. november 2010 - 12:10 #3
hmmm skal koden skrives i udtryksgeneratoren eller eller i kodegeneratoren.. jeg gætter på kodegeneratoren.
og hvilken checkboks skal have koden.. "igangsat" eller "afslut"?
ja ja.. jeg er lidt dum..gg
Avatar billede kasko Nybegynder
17. november 2010 - 12:18 #4
ok.. jeg fandt ud af det alligevel..
Ligger du lige et svar så jeg kan give dig point, hugopedersen og mange tak for hjælpen
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. november 2010 - 12:39 #5
OK - det var godt